onbekend virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

jenno67

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Berichten
7
Hallo,

Er zit een hardnekkig virus op computer (E partitie)
Welk virus het is is mij onbekend, aangezien het virus tot dusver elke virusscanner laat vastlopen (AVG, AVAST en TDSS killer)
Ik heb Vista al een aantal keer opnieuw ge�nstalleerd, vervolgens direct TDSS killer gedownload en laten draaien.
Er wordt na herinstallatie echter geen virus gevonden door TDSS-killer, omdat deze alleen de C-schijf controleert.
AVG en Avast lopen vast vast zodra ze de E-schijf gaan controleren. (ook in veilige modus)
Zodra ik de E-schijf probeer te verkennen loopt de computer vast.
Na herstart vind TDSS-killer dan een virus op C, echter ook dan loopt de computer direct weer vast.

Format *.* in dos is een optie die ik probeer te voorkomen aangezien ik geen back-up van de vele foto's heb die erop staan.

Weet iemand een oplossing?
 
Schijf uitbouwen en middels een USB verloopstekker aan een andere pc koppelen. Vanaf je anti-virus en MBAM laten scannen. Daarna schijf terug plaatsen en nogmaals laten scannen.
 
Dank je wel voor de tip.
De genoemde computer betreft een Acer 7730G laptop.
Gaat je oplossing dan ook op?
 
heb je al eens geprobeerd om een opstartscan te doen met avast? zou misschien lukken om die virus te vinden, want je hebt van die virussen die niet te vinden zijn tijdens je windows opstaat en die alleen te vinden zijn voor je windows opstart, daar bedoel ik mee dat avast antivirus dit wel kan, open je avast, ga naar scan computer en dan optie opstartscan uitvoeren......
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is gevonden en opgelost. (status aangepast)
Het bleek toch geen virus te zijn maar zwevende clusters op de E-partitie die niet geïndexeerd konden worden (via schijfcontrole op kunnen lossen)
Toch weer wat geleerd en ben met name blij de opstartscan van Avast te hebben leren kennen. (dank Spocky)

Allemaal bedankt voor het meedenken en helpen oplossen.
Superforum!
 
:):thumb:
Het probleem is gevonden en opgelost. (status aangepast)
Het bleek toch geen virus te zijn maar zwevende clusters op de E-partitie die niet geïndexeerd konden worden (via schijfcontrole op kunnen lossen)
Toch weer wat geleerd en ben met name blij de opstartscan van Avast te hebben leren kennen. (dank Spocky)

Allemaal bedankt voor het meedenken en helpen oplossen.
Superforum!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan