onbekende computerprobleem! ( Windows flasht )

Status
Niet open voor verdere reacties.

Notoriousgs

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2013
Geachte ,

Sinds een paar maanden geleden begon mijn computer raar te doen.
Bij sommige games (o.a. League of legends) begon mijn scherm verschillende kleuren te weergeven en te haperen.
Direct dacht ik aan een gpu probleem. Na het updaten van drivers bleef het probleem echter.
Daarom heb ik een upgrade gedaan van een Hd 6750 naar een HD 7750 OC. Maar het probleem bleef bestaan.
Daarna heb ik verschillende hardware tests gedaan(ram, hdd,etc..) en deze wezen op geen enkele probleem ,
alle drivers waren ook up to date. Daarna heb ik de pc nog eens schoongemaakt en een laagje stop uit de cpu cooler gehaald.
Dit hielp helaas ook niet , en ik heb verschillende combinaties geprobeerd van mijn Ram latjes, nog altijd bleef het probleem bestaan.
Toen dacht ik aan een software fout en heb ik mijn HDD's geformateerd en een volledig nieuwe installatie gedaan van Windows 7 , (8.1,8 ook geprobeerd).
Momenteel staat er een complete clean versie van Win 7 64x Ultimate. En het probleem bestaan nog altijd.

Ik druk op mijn start toets dan flikkert ''documents'' en het zeer rare is , als ik er een screen shot van neem , en dan b.v. in paint plaats flasht deze nog altijd.

En als ik nu een game opstart ( skyrim of LoL) speelt het zeer vloeiend op Ultra 30 fps. Maar na een paar minuten krijg ik een memory dump dus een blue screen.

Wat kan ik doen? Waaraan kan het liggen? Ik neem aan dat het geen software fout is omdat de windows nu helemaal clean is.

Alvast hartelijk bedankt!

Misschien een gekke vraag, maar heb je ook al een ander beeldscherm geprobeerd?

Haha ja inderdaad. Had dit zelf gisteren ook al zo ''opgelost''... nog nooit meegemaakt dat een scherm zo veel problemen kon veroorzaken. Toch bedankt voor je antwoord!

Mvg

Na een dag of twee krijg ik terug een blue screen , nu bij alle games ( na 2-3 minuten spelen) . Maar windows flasht niet meer opzich .
Heb de Dvi - vga connector veranderd. Heeft niet veel geholpen.

Mvg

Ik had dat ook en dat bleek een geheugenbankje-probleem te zijn. Toen ik die verving door kwaliteits geheugenbankjes (die ook genoemd werden in het geheugenbankjes overzicht van de levernacier van het mobo) was het probleem weg.
Nu hoeft het niet perse bij uw situatie hetzelfde te zijn, want het kan bijv. ook een instabiele stroomvoorziening zijn van de PSU of het mobo.
Maar ik zou beginnen met andere geheugenbankjes (van een vriend lenen of zo).

Hah , Heb net de oude er terug in gestoken , kreeg geen Blue screen .
Maar Assasins creed Black Flag werkt wel op de 7750 op high op 60 fps. Maar zag net op het doosje van mijn nieuwe kaart het ''recommended 400W+ PSU"
En ik heb een 300W. PSU upgraden dan maar?

voor een beetje videokaart is een 300watt PSU absoluut te weinig.
Kijk altijd wat er aangeraden wordt door de leverancier van de kaart en doe daar dan nog zo'n 100 watt bij voor HD's, geheugen, processor etc. voor de watt's geldt: beter mee verlegen dan om verlegen :-)

Ik ken die LC Super silent niet. wat me wel opvalt is dat ie niet gecertificeerd is en ook niets zegt over de effifiency.
Let vooral op de soort en aantal stekker(s) die er nodig zijn voor de stroomvoorziening van de videokaart.

Dat is het net , De HD 7750 heeft geen aparte power nodig. Krijgt alle prower van de pci-e
Daarom kocht ik hem ook met de gedachte van geen extra psu te moeten kopen.

Maar qua power.. ik heb een moederbord , 1 hdd , 1 Dvd drive en that's it. hdd en dvd drive zijn met PB ,

Nogmaals, ik ken de LC Super Silent niet.

Wellicht iemand anders die iet zinnigs erover kan zeggen?

Hoi,

Kan het merk ook niet maar gezien de specificaties(weinig) lijkt me het geen A-merk dus waarom zou je een risico nemen gewoon deze nemen

Laatst bewerkt:
Ja , dus juist een 550W voeding ingestoken , en ja probleem blijft

Edit: Assasins creed black flag werkt perfect .. dus misschien toch software fout? :/

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan