onbekende e-mail

• Onderwerp starter Onderwerp starter janp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

janp

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2002
goede morgen

Ik ontvang de laatste tijd regelmatig een e-mail,waarbij onder het kopje "van" een envelopje staat, bij "onderwerp" staat niets en dan alleen nog de datum.
Ik heb bij spamihilator aangegeven dat het spam is, evenals bij norton antispam(daar moest ik wel snel zijn om te voorkomen dat het geopend werd)
Ik kan het echter op geen enkele manier blokkkeren, want het komt toch weer in mijn mailbox. Onderstaand een voorbeeld. Vanmorgen ontvangen en in spamihilator gekopieerd.
Hoe kan ik voorkomen dat ik zulke berichten ontvang?
groetjes jan

Return-Path: <qmwo9morpf@ns.net>
Received: from 216.201.100-84.rev.gaoland.net ([84.100.201.216])
by amsfep12-int.chello.nl
(InterMail vM.6.01.04.04 201-2131-118-104-20050224) with SMTP
id <20060305225950.OCVM25232.amsfep12-int.chello.nl@216.201.100-84.rev.gaoland.net>;
Sun, 5 Mar 2006 23:59:50 +0100
Received: from [192.168.1.9] ([84.100.201.216])
by sierranet.net (Sendmail 8.7.4) with ESMTP (SSL) id IYT3[5
Message-Id: <20060305225950.OCVM25232.amsfep12-int.chello.nl@216.201.100-84.rev.gaoland.net>
Date: Sun, 5 Mar 2006 23:59:50 +0100
X-NAS-Language: Unknown
X-NAS-Bayes: #0: 0.932599; #1: 0.0674007
Subject: [Norton AntiSpam]
X-NAS-Classification: 1
X-NAS-MessageID: 194
X-NAS-Validation: {24606B71-FE89-46D0-A3D7-A8139BD56B00}

Voorkomen kan niet. Iedereen krijgt spam / ongewenste mails.
Als je eenmaal in een of andere lijst zit, kom je er niet meer vanaf.

Je kunt in outlook (expres) wel instellen dat die mail op een blacklist komt, en dat je ze dus niet meer ziet.
Maar krijgen doe je ze wel.

Ik gebruik voor deze ongein MailWasher.
Die open ik als ik wil gaan mailen, en filter eerst de spam eruit.
Daarna opent zich pas mijn mail programma, die dus schoon blijft van spam.

optie1. Wat je zou kunnen doen is de postmaster van de betreffende ip adres aanschrijven. Het komt uit frankrijk bij www.nordnet.net weg... Plak de header van je spammail erbij, ze zouden er wat aan moeten doen. Dit is bij de bron aanpakken.

optie2a: afhankelijk bij welke provider je zit, je spam filter daar anders instellen, blanco berichten blokeren. dit is voorkomen dat je het binnen krijgt in je popbox.
Optie2b: mailwasher installeren http://www.mailwasher.net/ Dit is blokeren voor je het binnenkrijgt in je mail programma, oftewel staat wel in je popbox maar je kan het daar direct "bounchen"

optie 3. Wat en handig programmaatje is "spamfighter" http://www.spamfighter.com/. Hiermee help je tevens tegen spam wereldwijd, is 1 maand volledig te gebruiken, nadien werkt het ook nog. maar dan iets beperkter en je krijgt een notificatie voetnoot van spamfighter. Werkt met outlook en outlook express. Hier krijg je het wel binnen maar gaat direct in je prullenbak.

Er zijn nog wel meer mogelijkheden maar deze schieten me zo even tebinnen

succes

re op antwoord van Paul:
Ik weet wel dat je niet van de spam afkomt, want ik ontvang dagelijks meer dan genoeg spam. Alleen kan ik de andere spam filteren of blokkeren, zodat deze niet in mijn box terecht komt. Maar deze laat zich niet blokkeren of filteren omdat het gewoon eenleeg iets is. Ik weet ook niet of het een virus of gewoon spam is. (virus onwaarschijnlijk, daar geen reactie van Norton)

re op antwoord van pc animal:
Ik ga proberen om het meteen bij de bron aan te pakken alhoewel
dat best moeilijk zal zijn. Ik probeer in ieder geval de andere mogelijkheden ook nog uit.

In ieder geval bedankt voor de reacties
Jan

Nog even kort een opmerking,

je kan ook bij je provider vragen of ze dit blokeren in het spam filter of misschien zelf doen, dit werkt bij xs4all goed. Ik zat namelijk met hetzelfde probleem.
Maar zoals eerder gezegt het werkt bij alle providers niet gelijk.

Nog een ander tip, dit doe ik zelf ook. Maak een alias aan en ga daar mee de wijde digitale wereld in, houdt je "goede" mail adres alleen beschikbaar voor directe en vertrouwde comminucatie.
Gooi naar een paar maanden, of eerder als je spam te veel wordt, je alias in de prullenbak en maak een nieuwe aan.

Dit werkt goed, iedereen bij mij in het netwerk heeft 2 adressen, 1 voor vertrouwde comminucatie en 1( wisseld om de paar maand) voor als je bv ergens verplicht moet registreren. daar komt ongetwijfeld spam van. Die privacie policy's van betreffende sites kan je soms erg in twijfel trekken

succes in elk geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan