Onbekende emailadressen in computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

karin34

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 aug 2007
Ik heb op mijn computer in de verborgen mappen, onbekende emailadressen gevonden die niet van mij zijn. En een account van een contactsite van iemand die ik eveneens niet ken.
Kan dit evt. extern door iemand er op gezet zijn, of misschien via een virus (door downloaden programma's) meegekomen zijn. Of kan dit alleen doordat er iemand anders achter mijn computer heeft gezeten.
Alvast bedankt voor de reacties.

Heb je de PC zelf nieuw aangeschaft, of is het een tweedehands, of een bedrijfs PC?

Groet,

Tardis

Een nieuw aangeschafte laptop en medio juni (na een crash) opnieuw geformateerd en geinstalleerd.

Kan dit evt. extern door iemand er op gezet zijn, of misschien via een virus (door downloaden programma's) meegekomen zijn.
Of kan dit alleen doordat er iemand anders achter mijn computer heeft gezeten.

---------------------
gan naar google, tik in PC wizard 2007 en installeer de eerste link op je pc.

Open configuration, en dan dat symbool met gereedschap, ofwel voorlaatste rijtje, midden.
Je ziet dan alle wachtwoorden, ooit op je pc ingevoerd, naar bepaalde sites, door wie dan ook. Probeer daaruit een conclusie te trekken, als er geen conclusie mogelijk is zou er gedacht kunnen worden aan een virus. Ik onthou me van commentaar inzake virussen, maar kijk eens op www.nucia.nl

waren die email ook op jou adders van mails binnen gekomen, het zou bij het installen van email uit gestest zijn.

Die PC wizard 2007, is dat de engelstalige versie? En welke link moet ik dan downloaden/installeren? Dit lijkt me idd een handig programma.
Ik ben zelf (helaas) niet echt een pc techneut wat dat betreft.
Nog even terugkomend op mijn vraag, is het technisch gezien nou wel of niet mogelijk dat iemand van buitenaf mailadressen/accounts in mijn computer kan zetten...?

En Humpe, wat bedoel je precies met...''die email ook op jou adders van mails binnen gekomen''..?

Laatst bewerkt:
Ik denk eigenlijk niet dat het om een virus gaat, er zijn maar weinig virussen die tot doel hebben onbekende e-mailadressen in de besmette pc te gooien.

Dus ik begrijp hieruit dat het meest waarschijnlijke is dat iemand anders in mijn omgeving (stiekum) achter mijn computer heeft gezeten om deze mailadressen aan te maken?

Tja, dat is moeilijk te zeggen, maar ik denk dat de kans heel klein is dat het malware is.
Dan misschien toch door iemand erop gezet.

Maar voor de zekerheid even de volgende scan doen:

1 Doe een online virusscan bij Housecall. Dit is gratis en werkt met Internet Explorer en met Firefox. Aan het eind van de scan moet je alle gevonden infecties laten verwijderen. Hier meer en gedetailleerde instructies over het scannen met Housecall.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan