Onbekende foutmelding na inzetten nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rabel

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2007
Ben ik weer! :( helaas
Ik heb een nieuwe videokaart gekocht omdat ik echt geen idee had wat nou het probleem was van mijn oudere videokaart.
(zie hier het andere topic waar ik mijn vorige probleem beschreef) http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=380092

Ik heb de nieuwe videokaart erin gedaan op de juiste manier, flink aangestampt zodat ik zeker wist dat hij goed zat, kabeltje eraan en starten maar.
Als ik op de power knop druk, hoor ik eerst een 8-tal piepjes kort na elkaar. Het beeld blijft zwart.
Heeft iemand enig idee wat deze melding betekend!?

NOTE. mijn oude videokaart (nvidea 6600gt) had een Zalman cooler. die had een extern power draadje nodig. die kwam op mijn moederboard terecht. Met deze nieuwe heb ik die niet nodig.

BVD!

-Rabel

reset je bios eens (dat batterijtje even van het moederbord halen). Hoeveel watt is je voeding en wat is het merk daarvan?

reset je bios eens (dat batterijtje even van het moederbord halen). Hoeveel watt is je voeding en wat is het merk daarvan?

Ik denk niet dat dat enig verschil mag maken qua voeding. Beide videokaarten zijn redelijk nieuw in dat opzicht.
Dank, ik ga mijn BIOS resetten. Is daar een how-to guide voor op dit forum?

Bios resetten, gewoon de stroom van je pc, kast openmaken, dat ronde batterijtje eraf halen, dan de powerknop een 10 tal seconden ingedrukt houden, batterijtje er terug in, stroomkabel er terug in, en pc aanzetten :)

ik heb gedaan wat je zei, maar het heeft geen enkel effect gehad helaas. Ik heb een redelijk bejaarde Q-tec psu atx 300w in mijn kast zitten. Werkte prima met: ATI radeon 9700 pro, ATI radeon/all in wonder x800, en de Nvidea 6600gt.

iemand??:confused:

ik heb gedaan wat je zei, maar het heeft geen enkel effect gehad helaas. Ik heb een redelijk bejaarde Q-tec psu atx 300w in mijn kast zitten. Werkte prima met: ATI radeon 9700 pro, ATI radeon/all in wonder x800, en de Nvidea 6600gt.

iemand??:confused:

Dan kan het bijna niet anders zijn dan de voeding. Q-tec is al geen goed merk, en 300W is al aan de lage kant ook vrees ik. Je kan best kijken naar bv een Coolermaster voeding van 520 Watt, heb er zelf ook zo één, topvoeding :thumb:

Jeroen bedankt, ik ga is effe kijken. Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden als ik een nieuwe voeding koop? of er genoeg kabels bij zitten ofzo?

Jeroen bedankt, ik ga is effe kijken. Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden als ik een nieuwe voeding koop? of er genoeg kabels bij zitten ofzo?

Moest je die Coolermaster gaan kopen, daar zitten meer dan genoeg kabels bij. Die voeding is modulair, dus al de kabels zitten er los bij, en je klikt er gewoon enkel de kabels in die je nodig hebt.
Hier wat meer info over de voeding: http://tweakers.net/pricewatch/reviews/161414/cooler-master-real-power-m520.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan