onbekende netwerken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefke

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2003
hallo, ik werk gewoon via dlink (wireless) maar in mijn lijst verschijnen plots meerdere netwerken...

zie screenshot

weet iemand wat dit betekend?

kan iemand me ook uitleggen wat wifi7 betekend?

Bijlagen

• netwerk.jpg
    netwerk.jpg
    27,4 KB · Weergaven: 65
Waarschijnlijk buren die ook een draadloze verbinding gebruiken, deze pakt jou pc ook op.

jefke,
welke is van jou?
Toch niet die onbeveiligde?

nee, dat jij ze ziet is geen probleem. Waarschijnlijk zien zij die van jou dan ook.
(als je zelf een onbeveiligde hebt is het wel een probleem)

Nee, het is gewoon wat je draadloos aan verbindingen kan vinden. Zolang jij maar je eigen verbinding beveiligd, anders zou een ander daar gebruik van kunnen maken.

ik gebruik dus de dlink en die is onbeveiligd.

weet iemand hoe ik deze gemakkelijk en eenvoudig kan beveiligen?

mijn verbinding heette gewoon dlink maar nu ineens dlink 2 (dlink)

Laatst bewerkt:
Geloof WEB instellen, maar zoveel ervaring heb ik niet met draadloos.

ik moet dan een netwerksleutel invoeren maar ik heb er geen:D

Eerst dien je met een (bedrade) pc in het configuratuescherm van je dlink de wep-key in te voeren. deze kun je zelf verzinnen of waarschijnlijk ook door de dlink laten genereren. De wep-key die je uiteindelijk ik de dlink hebt ingevoerd moet je ook in de laptop invoeren.

bedankt voor de reacties, netwerk is nu beveiligd:D :thumb:

ik hou het voorlopig nog op wep aangezien ik niet denk dat er hier in de buurt iemand zal hacken.

heb wel een probleem sinds ik de beveiliging heb ingesteld, heb nog een andere pc waarvan ik via mijn draadloze laptop demappen kon zien en aanpassen.

nu kan ik echter de pc niet vinden in mijn netwerk.

het enige dat ik gedaan heb is een beveiliging voor mijn draadloos netwerk gemaakt.

edit: heb de oplossing gevonden, gewoon alle gedeelde schijven op de pc deactiveren en erna weer actief delen inschakelen. mijn laptop vindt de pc nu weer in het netwerk

Laatst bewerkt:
ik hou het voorlopig nog op wep aangezien ik niet denk dat er hier in de buurt iemand zal hacken.

edit: heb de oplossing gevonden, gewoon alle gedeelde schijven op de pc deactiveren en erna weer actief delen inschakelen. mijn laptop vindt de pc nu weer in het netwerk

het zijn ook meer de gasten die even met een autootje rondrijden en een instelling achterlaten waardoor jij naar een fake banksite gaat zonder het te weten waar je je bezorgd om moet maken (ervan uitgaande dat je in een 'goede buurt woont waar geen "slechte" pc-geinteresseerden wonen ;-) ) *uiteraard heb ik het een beetje aangedikt*

Je hebt de link doorgenomen die ik je gaf? op pagina 5 staat hoe je de WPA moet implementeren heel gemakkelijk beschreven.

die pc die je geshared hebt. die kan iedereen ook benaderen?

WEP beveiliging is in principe meer dan voldoende. Het is wel makkelijker te kraken dan WPA maar wanneer je het combineert met MAC-filtering hoef je je geen zorgen te maken.

mac adressen schijnen gemakkelijk na te maken zijn.
Maar, ik ga eerst wel een cursus ' hacken van wireless netwerken' doen voordat ik een discussie hierover met jou begin. Tenslotte lees ik ook alleen maar hierover (= doe ik nu een papegaai na) en kan het niet uit eerste hand vertellen ;)

eerste stap is natuurlijk om het standaardwachtwoord van de router te wijzigen.
is dat niet admin? :D

Standaard wachtwoord kan verschillen per merk. SMC is bijv smcadmin.

Terug naar MAC-adressen: ok; WEP icm MAC filtering en je SSID broadcasting uitgeschakeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan