Onbekende programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuknl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Berichten
1.193
Op mijn pc staan verschillende dingen van sql server namelijk de volgende:
  1. Microsoft SQL Server 2005 Compact Edition [ENU]
  2. Microsoft SQL Server 2008
  3. Microsoft SQL Server Browser
  4. Microsoft SQL Server Management Objects
  5. Microsoft SQL Server Native Client
  6. Microsoft SQL Server Setup Support Files (English)
  7. Microsoft SQL Server Compact 3.5 SP1 Design Tools English
  8. Microsoft SQL Server Compact 3.5 SP1 English
  9. Microsoft SQL Server VSS Writer

Aanpassing:
Hier nog een lijstje met programma's:

  1. Microsoft Visual C++ 2005 ATL Update kb973923 - x64 8.050727.4053
  2. Microsoft Visual C++ 2005 ATL Update kb973923 - x86 8.050727.4053
  3. Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable
  4. Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable (2 Keer?!)
  5. Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x64 9.0.307294148
  6. Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x86 9.0.30729
  7. Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x86 9.0.30729.17
  8. Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x86 9.0.30729.4148
  9. Microsoft Visual C++ 2010 x64 Redistributable - 10.030319

Ik denk dat deze programma's nog bij Microsoft visual horen maar dit is nog een lijstje dus:
  1. Microsoft Visual Studio 2008 Remote DEbugger Light (x64) - ENU
  2. Microsoft Windows SDK for Visual Studio 2008 SP1 Express Tools for .NET Framework - enu
  3. Microsoft Windows SDK for Visual Studio 2008 Express Tools for Win32

Voor de 3 lijstjes deze vragen:

Dan nu 3 vragen:
  1. Heb ik deze programma's nodig?
  2. Wat doen deze programma's of wat kan ik hiermee?
  3. Kan ik ze veilig verwijderen zonder dat mijn systeem onstabiel gaat lopen?

Alvast bedankt!
:thumb:

Aanpassing 2: Kan het zijn dat ik al die Microsoft Visual dingen nodig heb voor GTA IV?
 
Laatst bewerkt:
De Redistributables worden gebruikt door verschillende programma's, verwijderen kan betekenen dat sommige programma's gewoonweg niet werken. Ze staan niet in de weg, laat maar staan dus.

SQL server en de onderliggende programma's kunnen ook door andere programma's in gebruik zijn, bij TrendMicro antivirus (serveromgeving) wordt er zelfs een SQL server gebruikt. Om te zien of je ze echt nodig hebt kun je het volgende doen:

Start > uitvoeren > "services.msc" <enter>
Stop de services waarin je SQL ziet staan (rechtermuisknop, stop)

Test alle programma's op hun werking. Werkt alles naar behoren dan zou ik eerst een tijdje werken zonder SQL maar het wel op de PC laten staan. Dubbelklik op een service en zet de startuptype op manual of disabled. Als de service niet draait verbruiken ze geen geheugen. Werkt alles na twee weken nog? Dan kun je overwegen de SQL-servers te verwijderen, maar als je genoeg ruimte op de schijf hebt zou ik ze lekker laten staan.

Met de SDK's kun je zelf programma's ontwikkelen, altijd leuk toch :)
 
Aha oké. Nee ja ik heb genoeg ruimte (1TB) maar ik hou altijd van een opgeruimde pc en ook altijd wel bezig met instellingen om het meeste uit mijn pc'tje te halen. En daarom heb ik dus ook liever geen programma's die ik eigenlijk niet gebruik.
Ik snap alles behalve:
Ik heb niet eens een (home) server en mijn pc maakt ook niet uit van een server. We hebben geen thuisnetwerk want alle pc's zijn niet met elkaar verbonden en we hebben allemaal onze eigen apparte pc en die zijn niet aangesloten op een netwerk. Waarom is het dan toch sql SERVER?!

P.s.: Ik heb nu die services op handmatig gezet zoals je zei, maar dat kan dus geen kwaad als ik die ook zo laat staan?
 
SQL server is een databaseprogramma dat door ontwikkelaars gebruikt wordt om informatie op te slaan, bijvoorbeeld programma's waarmee je adressen beheert, je muziek collectie enzovoorts. De service op manual laten staan betekent dat de SQL-server niet automatisch opstart, het gebruikt dus geen geheugen enz. Je kunt het met een gerust hart zo laten staan. Begint er ooit een programma te piepen dat de SQL server mist dan kun je de SQL server handmatig starten.
 
Als er dus na 2weken geen programma's gaan zeuren dan kan het rustig weg?! Oké, maar dat SDK gebruik ik niet. Want ik ben nieteens programmeur. Dus dat kan ik nu wel al verwijderen? En dat andere van visual c++ is dus voor gta enzo?

Mijn neef heeft die programma's er waarschijnlijk opgezet toen hij de pc in elkaar heeft gezet dus daarom wist ik niet wat het waren en wat ze deden:D
 
De redistributable zou ik laten staan, de SDK's kun je eventueel verwijderen.
Of je na twee weken besluit dat SQL server overbodig is moet je zelf weten, ik zou ze inactief (bij services) laten staan.
 
Toch nog 1 vraagje: Wat is MSXML 4.0 SP2??
 
SP2 slaat op het servicepack voor MSXML, MSXML zelf is een service waarmee applicaties (Internet Explorer bijvoorbeeld) XML bestanden kunnen verwerken.
 
Doe ik ook maar:D Want er spreekt een ervaren iemand volgens mij: Giga Honourable Senior Member
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan