onbekende tekst zoek dmv een expressie

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvondermans

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2005
Ik heb een formulier waar een aantal niet-afhankelijk tekstvakken staan. Hier kan je gegevens invoeren op basis waarvan een query in een tabel moet gaan zoeken.

Het lukt me prima dit te maken zolang de "zoeker" maar exact intypt wat de waarde in de tabel is, maar ik wil dat er ook met delen van woorden gezocht kan worden.

De query heeft dus in de criteria waarde staan: Like "*[Forms]![Zoeken_op_alles_bedrijven]![Bedrijfsnaam]*".

Dit werkt echter niet. Zolang je de veldnaam laat staan gaat het mis, vervang je dit door "vaste tekst" (bijv: Like "*h*") werkt het prima. waar doe ik iets fout.

Groetjes,
Jordy

Probeer dit eens
Code:
Like "*" & [Forms]![Zoeken_op_alles_bedrijven]![Bedrijfsnaam] & "*".
Enjoy!

helaas!

hoi guus,

Bedankt voor het meedenken, maar, dit werkt niet. Misschien is het niet nodig om te zeggen, maar ik werk met office2007.

ik heb nog geprobeerd de binnenste aanhalingstekens weg te halen, maar ook dan geen resultaat.

Jordy

misschien overbodig om te zeggen maar je form "*[Forms]![Zoeken_op_alles_bedrijven] moet wel open staan. De waarde mag niet leeg/null zijn.
Probeer anders eens Like "*" & nz([Forms]![Zoeken_op_alles_bedrijven]![Bedrijfsnaam]) & "*".

Probeer anders eens je where clause weg te laten en de waarde van het veld [Forms]![Zoeken_op_alles_bedrijven]![Bedrijfsnaam] te tonen als resultaat van de query.
Code:
select [Forms]![Zoeken_op_alles_bedrijven]![Bedrijfsnaam] as Bedrijfsnaam, * from tabel
Dan zie je in ieder geval het resultaat van het veld [Forms]![Zoeken_op_alles_bedrijven]![Bedrijfsnaam]

HTH:D

schaam schaam

Ik had in de query nog een criterium staan (ongeveer 50 velden) die ik vergeten was weg te halen, toen ik de query uitvoerde zonder het formulier te activeren (dat deed ik dus wel goed) kreeg ik 2 keer de vraag iets in te voeren.

Toen ging het belltje rinkelen, sorry. De eerste oplossing was dus al de goede.

Ontzettend bedankt en wat mij betreft kan hij dicht.

Jordy

je moet zelf de status van je vraag veranderen naar beantwoord.

HTH:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan