Onbetrouwbaar internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimGoo

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2011
Ik heb een router van Ziggo de Cisco EPC 3925. Ik had dit nodig omdat ik bij Ziggo het alles in een pakket had besteld en ik een tablet heb die draadloos internet nodig heeft. Omdat mijn desktop geen draadloze internet verbinding heeft heb ik die op internet aangesloten via een Netgear Wifi Range Extender WN 2000RPT v2. Deze extender zorgt ook voor het versterken van mijn signaal naar een andere verdieping in mijn huis.
Ik heb regelmatig dat mijn internet verbinding uitvalt en er dan geen verbinding is. Kan dit komen doordat het signaal te zwak is of moet ik iets plaatsen tussen de Cisco router en de Netgear wat het signaal nog sterker maakt. Of kan ik het signaal van Ziggo dat binnen komt nooit sterker maken. Dit is echt vervelend.
Wie kan mij helpen?

Is het puur het wifi signaal wat weg valt of is het de internetverbinding die wegvalt? Dit kun je makkelijk testen door als het probleem zich weer voordoet even achter een computer gaan zitten die bekabeld verbonden is met het internet. Als het echt je internet is dus op de computer die bekabeld is valt ook het netwerk weg zou ik ziggo opbellen. Bij storingen met alleen het draadloos netwerk kunnen meerdere factoren de oorzaak zijn (staat de router in een hoek, lopen er stroom kabels bij, zijn er veel andere wifi verbindingen in je buurt en gebruiken die hetzelfde kanaal) Zelf heb ik dit probleem ook gehad. Heb het opgelost door een nieuwe router te kopen en die als acces point in te stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan