onbetrouwbare verbinding via Livebox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tveer

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2001
Hoi

Sinds kort (1 maand) heb ik ADSL + telefonie van Orange en afscheid genomen van mijn KPN-telefoonabonnement en Speedtouch 580.
Vooral om financiele redenen, maar de verbinding blijkt onbetrouwbaar. Leve de Livebox (NOT!)
Daarom graag jullie hulp.

Voorheen had mijn laptop (1 jaar oud) een goede en betrouwbare draadloze verbinding via de Speedtouch. Nu maak ik verbinding met internet via de Livebox. Die verbinding komt in eerste instantie goed tot stand. Maar na verloop van tijd, kort of lang, en na weinig of intensief internetten (ik heb nog geen patroon kunnen ontdekken) knalt de verbinding eruit.

Ik kan dan nog gemakkelijk verbinding maken met het onbeveiligde draadloze netwerk van mijn “buren”, maar dat mag natuurlijk niet. Conclusie is in ieder geval dat het niet aan mijn laptop ligt. Met de Speedtouch had ik immers ook een snelle en betrouwbare draadloze verbinding.

Na wat geklooi met de wifikaart (uit-/aanzetten, herstellen etc) wil de verbinding soms wel weer tot stand komen en kan ik even verder. Soms lukt dat niet en moet ik de stekker uit de livebox trekken, 1 min wachten en de livebox weer aan het lichtnet hangen. Kortom, het vaak gegeven en belachelijke advies van mijn “vrienden” van de helpdesk van Orange.

Wat kan de reden zijn van de instabiliteit?
-ik heb overigens na de Speedtouch en sinds de Livebox niets veranderd aan software, hardware, kabeltjes of aansluitpunten wat m.i. de reden kan zijn;
-mijn WLAN kanaal wordt niet door andere netwerken in de omgeving gebruikt.

Maar nog liever hoor ik wat ik NU kan doen om een betrouwbare en stabiele verbinding te krijgen.
………..….ik moet nog een jaar. Pas dan kan ik het contract opzeggen………:confused:

Bedankt voor jullie tijd.
T

Gegevens:
Asus laptop uit december 2006
Windows XP sp2
Kaspersky AV
Zonealarm
Provider: Orange dmv Livebox

Wat voor netwerkkaart zit er in je laptop ? Zijn die voorzien van de nieuwste drivers en compatible met de Livebox ?

Laat anders de Livebox als modem funktioneren en je Speedtouch als AccesPoint.Wellicht dat het dan stabieler is ?!

Bedankt voor je reactie.

Ik zit nu op mijn werk en zal vanavond even kijken naar type/model netwerkkaart en op zoek gaan naar nieuwe drivers.
Hoe kom ik erachter of mijn netwerkkaart compatible is met de livebox?

Je andere advies over de Speedtouch als AP achter de Livebox. Hoe stel ik zoiets in? Ik ben daar nog niet bekend mee......

T

Hoi
Ik heb zojuist de drivers voor mijn Intel(R) PROWireless 3945ABG Net bijgewerkt. Eens kijken of dat werkt EN of de verbinding daarmee stabieler is en blijft.

Graag hoor ik nog van je hoe ik mijn ST als AP achter de Livebox kan hangen. Er is op internet wel wat over te googlelen, maar ik heb nog geen duidelijke uitleg die een werkende set oplevert, gevonden.

Blijf meedenken ajb.

Groet
R

In eerste instantie leek het goed te gaan. Maar inmiddels heb ik al een foutmelding ontvangen van de netwerkkaart, deze nieuwe versie vd driver schijnt niet goed samen te kunnen werken (?). Precieze foutmelding heb ik even niet bij de hand. Het erbij vermelde advies was om het oude stuurprogramma terug te zetten. Dat heb ik maar weer gedaan. De oude driver deed het immers ook goed met de Speedtouch.
Toen was het weer prut met de verbinding. Lijkt nu zelfs erger te worden.
Daarom maar weer eens een harde reset gedaan van de Livebox en nu verbinding proberen te maken met de bijgeleverde USB netwerkadapter.
Dat leek gisteravond goed te gaan. Eens kijken of het ook op de lange termijn betrouwbaar blijft.

Iemand nog tips over het werkbaar koppelen van Speedtouch 580 aan de Livebox?

........het wordt wel stil hier......

T

Bedankt, ik had deze beschrijving zelf ook al een keer gezien. Maar voorlopig vind ik dat nog een te complexe stap, tenminste als ik DIE beschrijving lees.
Ik zoek eerst naar wat makkelijkere (en noodzakelijk) andere oplossingen.

Mede daarom volgt hier een beschrijving van mijn laatste actie. Zodat anderen daar hun voordeel mee kunnen doen (?)

Ik heb een harde reset van de LB gedaan en vervolgens de meegeleverde Sagem USB wireless adapter geinstalleerd om daarmee draadloos te internetten. Ik had liever niet nog een stekker in de laptop hoeven stoppen, maar ja....door dit te proberen kan ik ook weer wat opties uitsluiten.

Alhoewel, ik begin het steeds minder te snappen want in eerste instantie was de verbinding goed.
Maar de volgende dag zat mijn lieve vriedin ziek thuis en probeerde wat te internetten (ja, dat gaat soms heel goed samen). De verbinding knalde er vrij snel uit en was via herstel van de WLAN-kaart van Sagem niet te herstellen. 8x geprobeerd. Waarschijnlijk was stekker eruit/stekker erin (LB) wel een oplossing geweest maar als dat DE oplossing moet zijn, is ie voor mij niet acceptabel.
Vanmorgen is de verbinding gelukkig goed en onafgebroken (afkloppen). Zoals nu heb ik dus nog nauwelijks meegemaakt. Maar de dag is nog niet voorbij....... (inderdaad heb ik er nog geen vertrouwen in).

Tot zover

Als iemand nog een goed beschrijving heeft voor het aansluiten van een Speedtouch 580 op de Livebox, dan hoor ik het graag. De ST heeft namelijk een andere range waardoor ik het lastig vind om de bovengenoemde beschrijving te gebruiken.

Dag!
T

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan