Onbeveilid draadloos netwerk 80 mbit en beveiligd draadloos netwerk 20 mbit

Status
Niet open voor verdere reacties.

MJJBROEKHUI

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Berichten
175
Ik heb Sitecom WL 342 router en als ik via draadloos onbeveiligd netwerk download is de snelheid ca 80 mbit, maar via beveiligd draadloos netwerk daalt de snelheid naar 20 mbit. Ik heb de diverse beveiligingsmethoden geprobeerd, maar bij elke type is de snelheid laag.

Wie kan mij helpen?
 
Ik wil jou en ik denk hier ook een hoop andere mensen op iets wijzen dat veel mensen niet weten:

Encryptie: Kost je 30 tot 50% van je bandbreedte en gebruik je WEP of WPA op een N netwerk wellicht? Kost je 80% van je bandbreedte

Verder zal je router zich aanpassen aan de langzaamste client, voorbeelden:

Een G apparaat op je N netwerk? Alles gaat naar G snelheid
Jouw Iphone is N compatible....met een 2.4Ghz radio ga je toch naar G snelheid
De algemene snelheid van wifi gaat achteruit als je 1 actief apparaat hebt dat ver verwijderd is van een wireless acces point
 
dank voor je reactie.

kan ik concluderen dat mijn beveiligd draadloos internet nooit sneller kan van ca 20mbit. 80% van 120 mbit (alles in 1 extra van ziggo)?

Is er geen andere mogelijkheid om netwerk te beveiligen zonder verlies van snelheid van internet?
 
Je zou voor MAC filtering kunnen kiezen. Maw alleen jouw laptop mag op het draadloze netwerk. Overigens geen idee of dit compleet veilig is. Iemand?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan