onbeveiligd wel internet, beveiligd niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuk2512

Verenigingslid
Lid geworden
16 jan 2001
Hoi,

Gisteren bij mijn zus bezig geweest met draadloos internet, ze heeft een experiabox van de kpn nu (was speedtouch 580) Bij haar dochter op de slaapkamer krijg ik echter het internet niet voor elkaar (draadloos) De speedtouch aan de experiabox gekoppeld en de beveiliging van de speedtouch uitgezet. Verbinding blijft dan behouden en snelheid is ok.
Zet ik de beveiliging in de speedtouch weer aan dan verbreekt hij om de haverklap de verbinding. Kan dit komen doordat de pc nog niet alle updates heeft binnen gehaald? Windows xp is net opnieuw geinstalleerd namelijk, of heeft iemand een andere suggestie?

Dus hieruit begrijp ik dat je - om met de px van de dochter een verbinding te krijgen - het volgende hebt gedaan:
1. Experiabox op het aansluitpunt van internet
2. De oude speedtouxh op de experiabox aangesloten .....

??

Kan de computer 'beneden' wel op internet en is die draadloos verbonden?
Zo ja, dan ligt het helemaal niet aan de experiabox o.i.d. maar aan de instellingen op de pc van de dochter.

Beneden staan 2 laptops en een desktop, alledrie draadloos geen probleem om of met de experia box of met de speedtouch op het internet te komen. De desktop boven verbreekt met een beveiligd netwerk de verbinding, zet ik de beveiliging uit dan is er geen enkel probleem.
De wpa key die ik invul op de desktop boven is ook 100% de goede en hij heeft dan ook internet, maar hij gooit hem er steeds uit om daarna weer verbinding te maken.

Hoi,

Probeer het volgende:
Ga naar apparaatbeheer en verwijder de draadloze netwerkkaart uit de lijst (rechtsklikken en verwijderen kiezen)
Herstart de computer en de kaart wordt opnieuw gevonden en toegevoegd.

Wat gebeurt is, dat de netwerkverbindingen worden gewist .... en dus ook de mogelijke conflicterende instellingen.
Maak nu opnieuw de (inter-)netverbinding aan.

Ik ga zo naar haar toe en probeer dat even, alhoewel ik niet denk dat dat het probleem is. Als er ergens een conflict zou zijn moet hij dat toch ook doen als het netwerk onbeveiligd is? Of zie ik dat verkeerd?

iig alvast bedankt voor het meedenken.

Hoi,

Toch eerst maar proberen, lost dat het probleem niet op, dan verder kijken. In elk geval kan het niet aan de experiabox in instellingen daar liggen. Want dan zou er ook een probleem zijn met de andere apparaten die draadloos verbinding maken.
Althans, de enige optie zou zijn dat er op de experiabox sprake is van MAC-filtering, maar dat kan ik me niet voorstellen.

Maar nogmaals: eerst dat proberen.
Is het een oudje, die computer boven, dan kan het zijn dat de netwerkkaart geen WPA-encryptie ondersteunt maar alleen WEP.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan