onbeveiligde netwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

witte1965

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 nov 2011
Kan iemand mij vertellen hoe ik kan voorkomen dat mijn kinderen via een onbeveiligde netwerkverbinding uit de buurt op internet kunnen. Ik heb windows 7 en kan nergens vinden waar ik draadloze netwerken kan verbergen of blokkeren.

Je kunt op de laptop instellen dat deze alleen verbinding mag maken met het voorkeursnetwerk (je eigen beveiligde netwerk). Wel nadat je de lijst met draadloze netwerken eerst hebt leeggemaakt.

Laatst bewerkt:
Ik heb de lijst leeggemaakt van draadloze netwerken, maar hoe stel ik in dat er alleen maar verbinding gemaakt mag worden met het voorkeursnetwerk?

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eens op deze pagina. Als je dit volgt maakt de computer alleen verbinding met je eigen (voorkeurs) netwerk omdat je de rest hebt weggegooid en je voorkeursnetwerk bovenaan staat.

Dit heb ik allemaal gedaan, maar als ik rechts beneden op de taakbalk op mijn internetverbinding klik zie ik nog steeds een aantal draadloze netwerkverbindingen vanuit de buurt waaronder ook die onbeveiligde en waar ik ook met een paar klikken via die verbinding kan internetten met het internet van de buren. Hoe kan ik deze onzichtbaar maken of blokkeren?

Hmmm, ik vrees dat niet zichtbaar maken sowieso niet lukt.
Misschien is er een tweak beschikbaar waardoor je de lijst met beschikbare netwerken niet meer kunt oproepen, maar dan zul je moeten snuffelen op Internet.

Kan iemand mij vertellen hoe ik kan voorkomen dat mijn kinderen via een onbeveiligde netwerkverbinding uit de buurt op internet kunnen.

De buren waarschuwen dat hun netwerk niet beveiligd is. Als de kinderen inbreken op een onbeveiligd netwerk zijn de ouders hiervoor verantwoordelijk. Beveiligd of niet beveiligd, op iemands netwerk inbreken is strafbaar.

Je kan ook ouderlijk toezicht instellen.

http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows7/products/features/parental-controls

Laatst bewerkt:
Het probleem is dat ik 3 straten rond mij heen heb lopen.

Welkom op Helpmij.nl.:)

Het is niet nodig te citeren (quote) als je direct reageert. De topics worden anders zolang met dezelfde tekst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan