onbewerkbare query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik1989

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2010
Hallo iedereen,

Ik heb een query gemaakt van verschillende gegevens uit verschillende formulieren.
als voorbeeld:

Uit formulier 1: Artikelnummer en artikelnaam (5 artikelen)
Uit formulier 2: Distributiekanaal en kanaalcode (10 kanalen)
Uit formulier 3: Verkoper (15 verkopers)

Deze query maakt hier 750 records van. (5x10x15)
Dit wil ik ook, want ik wil het volgende toevoegen:

Achter elk record moet een veld komen voor de verkoophistorie van 1-1-2009 t/m 1-12-2009 en daarnaast de verwachte verkoop voor komend jaar. in dit geval 1-1-2010 t/m 1-12-2010. Dus in totaal komen er achter elk record nog 24 velden om in te vullen. Dit krijg ik wel voor elkaar door 24 tekstvakken in te voeren. maar als je dan een cijfer invoert, komt dit cijfer op alle 750 velden te staan...

Wie helpt mij hiermee?
Ik kom er niet meer uit...

Gr.

een toevoeging

Ik wil dus dat deze 750 nieuwe records ook 750 individuele records worden in een eventueel nieuwe tabel. zodat ik er daarna die 24 velden aan kan toevoegen...

Gr.

Ik snap eigenlijk niet helemaal wat je aan het doen bent.... Je gebruikt blijkbaar formulieren om een nieuwe tabel te maken? Waarom niet een tabelmaakquery? Als je (zoals je aangeeft) alle records uit alle 3 tabellen wilt combineren in één nieuwe tabel, kun je dat prima met een tabelmaakquery, waarbij je de drie tabellen selecteert, maar niet aan elkaar koppelt. Vervolgens selecteer je de velden die je wilt hebben, en voer je de query uit. Heb je in één keer je tabel gemaakt. In die query kun je ook gelijk de 24 extra velden aanmaken, dus dat neem je dan uiteraard ook gelijk mee.
En overigens vraag ik me af of je de db wel goed in elkaar hebt gezet, als je deze constructie zo nodig hebt. Ik verdenk de db ervan dat hij niet of slecht genormaliseerd is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan