onboard ati radeon 4290

Status
Niet open voor verdere reacties.

storm1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 apr 2011
Hallo Allemaal,

Ik heb een probleem met mijn videokaart.

Ik had mijn computer aanstaan en ik ging even eten en toen ik terug kwam stond hij in de slaap stand, wat hij overigens altijd staat, dus niet zo vreemd.
Maar toen ik de computer uit de slaapstand haalde toen kwam er in beeld dvi-d power saving mode en normaal beweeg je met je muis of je raakt het toetsen bord aan en er komt beeld, maar deze keer niet.
Ik heb een dsub (vga kabel) aangesloten en toen had ik wel beeld.
Ik heb een ander beeldscherm met dezelfde dvi-d kabel aangesloten en die herkent windows 7 gelijk.
Ik heb een systeemherstel gedaan en dat maakte niet uit.
Ik heb de videokaart opnieuw geinstalleerd, dat maakte ook niet uit.
Ik heb nieuwe drivers geinstalleerd, werkte ook niet.
Ik heb mijn bios geupdate, ook dat werkt niet.
Ik heb een nieuwe windows en drivers geinstalleerd, je raad het al ook die werk niet.
Ik kan de drivers van het beeldscherm niet installeren.

Nu ik wel "gewoon" beeld heb met de vga kabel kan ik ook de resolutie niet zo hoog zetten want dan komt er te staan out of range.

Het is ook zo dat windows 7 mijn beeld niet meer herkent als het ware, want er staat een algemeen niet pnp beeldscherm.

En het prgramma wat bij de videokaart zit geeft ook aan dat het een crt beeldscherm is en ik heb een led lcd scherm.

Ik heb het beeldscherm op een andere computer aangesloten en daar doet hij het gewoon.

Wat zou dit kunnen zijn en hoe zou ik het op kunnen lossen, want ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

Gr, Storm

je hebt windows 7 totaal nieuw geinstalleerd?

doet je scherm dit ook op andere computers?
waarschijnlijk is het beeldscherm kapot

Laatst bewerkt:
ja ik heb windows 7 totaal nieuw geinstalleerd.

mijn scherm is niet kapot want hij doet het met een vga kabel wel en op een andere computer gewoon wel met een dvi-d aansluiting.

en de onboard videokaart dvi-d poort werkt ook gewoon op een ander scherm

vaak zitten er drivers bij dit soort beeldschermen die kun je ook installeren meschien helpt dat?

dat heb ik ook al geprobeerd, maar daar krijg ik gelijk een fout melding dat ik ze niet kan installeren.
Ik weet niet precies wat er stond, maar als ik al op het icoontje drukte kreeg ik al gelijk een fout melding.
Er stond in ieder geval geen melding bij waarom ze niet geinstalleerd konden worden.

DVI kabel dieper insteken

Ik herken het probleem. Mijn setup is een PC met onboard HD4290 en een LG LE E2290 scherm. De 1920 resolutie krijg je alleen met de DVI-D aansluiting. Steeds viel het beeld weg met even kort in beeld de DVI-D Power save melding.
Via de D-SUB kabel lukt het wel om beeld te krijgen, maar dat blijkt dan het tweede scherm te zijn.
Ik kon het probleem oplossen door de (bij het LG scherm meegeleverde) DVI kabel steviger in de voet in te duwen en vast te schroeven. Je vraagt je af waarom er uberhaupt beeld was.
Ik had geen problemen met het installeren van de drivers op W7.

En na deze toevoeging sluit ik het topic maar.Topic is van April en derhalve niet meer actueel.
Gaarne in vervolg naar datum kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan