Hoi Allemaal,
Ik heb een gek probleempje
Ik heb onlangs een nieuw systeem in elkaar gezet met daarin een Asus M4N68T-M moederbord.
Daarop zit een audiochip die 8.1 kanaals (zou kunnen) kan ondersteunen.
Ik heb daarop Windows 7 geinstalleerd en die installeerde de standaard driver daarvoor.
Wat blijkt, Windows 7 installeert een Ati driver - Ati HD Sound. (Misschien vanwege mijn videokaart - Ati 5830)
Maar goed, ik een 5.1 set gekocht een aangesloten, bleek alleen stereo te werken, alhoewel windows>geluid ingesteld stond op 5.1
Dus ik dacht, weet je wat, ik installeer de bijgeleverde cd met drivers.
Toen ik de CD erin stopte kwam Windows gelijk al met 'Nieuwe hardware gevonden - Via HD Soundcard'.
Ik alles geinstalleerd, en zo waar het werkte! Dacht ik.
Als mijn PC een poosje aanstaat (terwijl mijn geluid niet gebruikt wordt) hoor ik een klik in mijn boksen en springt mijn audio weer op stereo.
Alleen als ik mijn computer in slaapstand zet of opnieuw opstart, dan komt het geluid weer terug.
Ik daarop met Asus contact gehad, moest ik online een formulier invullen. Ik dat gedaan, komt er een mailtje 'Your message
To: info@asus.com.tw
Subject: Audio drivers Asus M4N68T-M don't work well
did not reach the following recipient(s):
Info@intra.asus.com"
Handig!
Mijn vraag: weet iemand hoe dat kan dat mijn audio 'ineens' uitschakeld?
Het is altijd, en ik moet áltijd opnieuw op starten of in slaapstand zetten en opnieuw aanzetten om mijn audio te 'updaten'.
Owja, als ik na dit probleem kijk in mijn Via HD Sound VDeck.exe, dan zie ik daar alleen de standaard line-out staan en niet de line-in en microphone alsdoende een line-out.
Na die restart dus weer wel. Dus ergens gaat er iets fout.
Is er in windows 7 een optie die 'energiezuinig' omspringt met mijn audiokaart?
Ik heb al gezocht maar kan niets vinden....
Graag tot horens:thumb:
Ik heb een gek probleempje

Ik heb onlangs een nieuw systeem in elkaar gezet met daarin een Asus M4N68T-M moederbord.
Daarop zit een audiochip die 8.1 kanaals (zou kunnen) kan ondersteunen.
Ik heb daarop Windows 7 geinstalleerd en die installeerde de standaard driver daarvoor.
Wat blijkt, Windows 7 installeert een Ati driver - Ati HD Sound. (Misschien vanwege mijn videokaart - Ati 5830)
Maar goed, ik een 5.1 set gekocht een aangesloten, bleek alleen stereo te werken, alhoewel windows>geluid ingesteld stond op 5.1
Dus ik dacht, weet je wat, ik installeer de bijgeleverde cd met drivers.
Toen ik de CD erin stopte kwam Windows gelijk al met 'Nieuwe hardware gevonden - Via HD Soundcard'.
Ik alles geinstalleerd, en zo waar het werkte! Dacht ik.
Als mijn PC een poosje aanstaat (terwijl mijn geluid niet gebruikt wordt) hoor ik een klik in mijn boksen en springt mijn audio weer op stereo.
Alleen als ik mijn computer in slaapstand zet of opnieuw opstart, dan komt het geluid weer terug.
Ik daarop met Asus contact gehad, moest ik online een formulier invullen. Ik dat gedaan, komt er een mailtje 'Your message
To: info@asus.com.tw
Subject: Audio drivers Asus M4N68T-M don't work well
did not reach the following recipient(s):
Info@intra.asus.com"

Handig!

Mijn vraag: weet iemand hoe dat kan dat mijn audio 'ineens' uitschakeld?
Het is altijd, en ik moet áltijd opnieuw op starten of in slaapstand zetten en opnieuw aanzetten om mijn audio te 'updaten'.
Owja, als ik na dit probleem kijk in mijn Via HD Sound VDeck.exe, dan zie ik daar alleen de standaard line-out staan en niet de line-in en microphone alsdoende een line-out.
Na die restart dus weer wel. Dus ergens gaat er iets fout.
Is er in windows 7 een optie die 'energiezuinig' omspringt met mijn audiokaart?
Ik heb al gezocht maar kan niets vinden....
Graag tot horens:thumb: