Onboard audio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,
Ik heb nu een computer met een SoundBlaster Audigyplayer geluidskaart met daarop een speakerset van Creative en dat is de Inspire 6.1 6700.
Deze set heeft 3 pluggen en dat zijn de:
Groene
Zwarte
Oranje.
Deze 3 stekkers zitten nu uiteraard in de bovenstaande geluidskaart.

Maar nu het volgende:
Ik heb nu een ander moederbord en dat is de K8MM en die heeft het onderstaande vast op het moederbord.

Audio
• 6 Channel software audio codec Realtek ALC655
• Compliance with AC97' v2.3 Spec
• Meet PC2001 audio performance requirement

Maar nu het probleem,
Op de achterkant zitten nu dus 3 pluggen met 3 kleuren, waarvan 1 de roze is voor de microfoon.
Nu houd ik dus maar 2 kleuren over en dat zijn de:
Groene en de Blauwe.
Nu mijn vraag dus:
Hoe kan ik bovenstaande speakerset met 3 stekkers en 3 kleuren nu op deze onboard 6 channel set aansluiten waar dus 2 pluggen op overblijven.?

Alvast erg bedankt voor je reactie

groeten Barney

Soundblaster geluidskaart van oude moederbord over zetten naar nieuwe.
Dat is het enige wat jij kunt doen.

ja maar dat is het juist, die moet eigenlijk in de oude computer blijven, maar waarom staat er dan dat de audio onboard een 6 channel is, dan zou je toch denken dat je daar ook 6 speakers op kan aansluiten ?

Barney

6 kanalen of zes luidsprekers is een heel verschil hoor.

Ik gaat het toch nog ff bij Msi opzoeken, ik snap niet waarom dat dan niet zou mogen lukken

je hoort van me

bedankt he

Barney

Je zal bij de instellingen van de onboard geluidskaart(sound manager) moeten kijken. Zet je die bijvoorbeeld op 4 speakers, dan veranderd de funktie van de "line in" naar achter(rear) speaker. Ik weet niet of je nog een "Bracket" hebt die je op het moederbord kan aansluiten, zodat je nog twee aansluitingen erbij krijgt.(Center, Subwoofer)

Kijk crash,
Nu begin ik toch zachtjes aan wat verder te komen, een bracket, kan je die los kopen ?

Barney

Ik weet niet of je die "bracket" los kunt kopen, het is ook afhankelijk of je moederbord wel zo'n aansluiting heeft.
Bij mij ziet ie er zo uit.
(zie afbeelding)
attachment.php

Bijlagen

• bracket.jpg
    bracket.jpg
    10,9 KB · Weergaven: 164
He te gek Crash.
Ik ga meteen morgen bij de plaatselijke winkel informeren, ( waar het moederbord vandaan komt ) wat de mogelijkheden zijn voor dit moederbord enof zij dit e.v t in huis hebben.

Je hoort nog van me

Bedankt he,

groeten Barney

Door de extra Bracket is het probleem opgelost.\
Bedankt iedereen

Barney

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan