Onboard audio

Status
Niet open voor verdere reacties.

MvdHoorn

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2004
Hoi,

ik heb een gigabyte moederboard (GA-8IPE1000Pro) en nu is het probleem dat als de pc opstart hij iedere melding geeft nieuwe hardware gevonden => multimedia audio controller.
Als ik dan opnieuw opstart en de onboard audio weer uitschakel in het BIOS (daarna save+exit) gaat het weer een paar dagen goed na het opstarten. Daarna verschijnt de melding weer. Wat vergeet ik ook in het BIOS te veranderen?

gr
Marco

Meeste Gigabyte borden hebben een Dual Bios, en welke je gebruikt bij opstarten kun je ook aangeven, ook dat de reserve in de main geladen moet worden, duik even in je manual hoe dat allemaal werkt.

en nu is het probleem dat als de pc opstart hij iedere melding geeft nieuwe hardware gevonden => multimedia audio controller.
Misschien een hele domme vraag, maar waarom installeer je dan niet de stuurprogramma's voor je onboard geluidsysteem?

Misschien een hele domme vraag, maar waarom installeer je dan niet de stuurprogramma's voor je onboard geluidsysteem?

Als de topicstarter een externe (losse) geluidskaart gebruikt, kan dit problemen opleveren. Misschien is het verstandiger om de onboard-kaart na de driver-installatie in Apparaatbeheer op Uitschakelen te zetten.

Dank jullie voor de hulp, ik wist nooit dat het een dual bios was:rolleyes:
nu nog ff uitvogelen welke instelling ik in het dual bios moet hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan