Onboard Drivers?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerson

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2007
Goede dag Lieve mensen,

uwe hulp a.u.b.

OS ; windowsxp prof. sp2
Motherboard ; foxconn uyrj74505242 pc 671 mx

als ik rechtsklik via my computer en op Device manager klikt merk ik GELE Vraagtekekens bij,
- other devices
- ?Ethernet Controller
- ?PCI Device
- ?Video Controller (VGA Compatible)
Onboard Drivers.

mijn vraag: hoe moet ik deze drivers downloaden en installeren zodat mijn computer weer volop gaat functioneren?

Alvast bedankt voor uw kennis.

Driver Easy gebruik ik zelf vaak ( en NL versie van DriverFinder, doet vlotter en meer nog ! ) ...:thumb: en zal ik ook zekker die manier aanraden, om betreffende drivers te vinden ... het kan niet missen;)
....maar ...maar ....:confused: vanschagen Driver Easy is nie gratis ....:confused:

Laatst bewerkt:
Ok, Gerson, weer terug?.. ;)

Volgens mij kan je ze gewoon hier allemaal ophalen, lees alleen wel even de Readme's van de driverpaketten voor SiS VGA 98x/Vista. Denk dat je de 98-versie moet hebben:

http://www.foxconnchannel.com/ProductDetail.aspx?T=motherboard&U=en-us0000335

Deze is ook wel handig: How to Download and Install Drivers in the Correct Order - Dell

Die PCI Device zit waarschijnlijk in de Chipset, maar Windows installeert meestal wel standaard de goede, maar als die blijft staan, ligt het dus daaraan.

P.S: Overigens kan je beginnen met de LAN-driver, als die het doet handmatig Microsoft Update, kies Aangepast (Custom), krijg je de ontbrekende hardware-drivers er waarschijnlijk automatisch bij.

Laatst bewerkt:
Vanschagen; ik heb per driver geprobeerd,maar vraagt naar de licentiesleutel.
oooh wat jammer

Hartelijk dank vanschagen!!!, het is gelukt.

Theknight; hoe bedoel je via Lan-driver, is dat via rechtsklikken op my computer???
niet erg vinden hoor, kennis maakt macht.

Love you All.

Ok, de truc is om eerst de LAN-driver (Netwerkkaartstuurprogrammainstallatiepakket -Scrabble!) op te halen & te installeren via de website van de fabrikant van de computer of de netwerkkaart, desnoods via een andere computer.

Na de herstart heb je dan Internet-verbinding & kan je via Windows Update naar Microsoft Update. Die heeft convenanten gesloten met de meeste grote hardware-fabrikanten & mag daarom hardware-updates aanbieden, bv. van HP, Acer, Realtek, Intel, etc...

Door in XP Aangepast (Custom)/Vista Optioneel (Optional) te klikken in Microsoft Update, worden er ook beschikbare hardware-updates aangeboden onder het kopje Hardware.

Dus als je de LAN-driver hebt, krijg je het merendeel er bijna automatisch bij, op enkele heel exotische apparaten na, bv. cardreader van Trust ofzo, die moet je dan weer apart ophalen & installeren.

Soms word zelfs de Chipset bijgewerkt, waarna de herstart in de tweede ronde alsnog bepaalde hardware herkent & bijgewerkt word door Microsoft Update. Anders moet dat echt via de fabrikant van het moederbord.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan