Onboard Geluid doet niet meer na RAM upgrade 3GB W7

Status
Niet open voor verdere reacties.

sun04

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Hoi,

Ik heb net mn RAM geupgrade van 1Gb naar 3Gb, maar het geluid naar mn monitor doet het niet meer.
Het geluid aan de voorkant van de computer waar je je koptelefoon insteekt doet het wel.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Als dat is gebeurd nadat je geheugenmodules erbij hebt geplaatst dan is de kans groot dat je een kabeltje hebt losgetrokken.
Ik zou even al je connectoren aandrukken in je kast.

Groeten Marcel

Goedemiddag,

Alles wel weer goed aangesloten stekkertje van je geluidboxen moet over het algemeen in de groene aansluiting op de pc achterop.

Laatst bewerkt:
Goedemiddag :)

Ik heb de aansluiting gecontroleerd en voor de zekerheid ingedrukt. Een aantal dunne draadjes die naar een klein wit rechthoekig ding/stekkertje op de moederbord leiding toch? Die stonden inderdaad in de weg tijdens het inbouwen.

Zouden de draadjes kapot kunnen zijn? :confused:

Als je ze niet kapotgetrokken hebt lijkt het me sterk hoor.

Ik heb wel eens gehad dat ik 2 draadjes met het insteken van een geheugenmodule doorsneed omdat ze precies over het geheugenslot heen liepen.
Maar dat zal het wel niet zijn.

Als het trouwens om de achteraansluitingen gaat op je pc kast dan zitten die meestal vastgesoldeerd op je moederbord dus dan heb je niets met draadjes te maken.

Groeten Marcel

Hoi,

Heb je aan de achterkant van de pc alles gecontroleerd want vanaf je monitor zal buiten de monitorkabel ook een geluidskabeltje moeten zijn en deze zl dus op de groen aansluiting of als je een aparte geluidskaart hebt dan moet hij daar in

Ik heb de aansluiting gecontroleerd en voor de zekerheid ingedrukt. Een aantal dunne draadjes die naar een klein wit rechthoekig ding/stekkertje op de moederbord leiding toch? Die stonden inderdaad in de weg tijdens het inbouwen.
Zouden de draadjes kapot kunnen zijn? :confused:

Bedankt voor de snelle antwoord! :thumb:

Hoi,

Heb je aan de achterkant van de pc alles gecontroleerd want vanaf je monitor zal buiten de monitorkabel ook een geluidskabeltje moeten zijn en deze zl dus op de groen aansluiting of als je een aparte geluidskaart hebt dan moet hij daar in

Die groene plugje heb ik ook in het groene aansluiting, maar Windows7 zegt dat er niets is aangesloten. Aan de voorkant ook, maar als ik de oordopjes inplug doet hij het wel. Maar als ik achter de oordopjes inplug krijg ik niks.

Hoi,

Heb je losse geluidskaart of een op je moederbord? Kijk eens bij apparaatbeheer voor gele tekens. ik weet je schrijft onboard maar als je goed hebt aangesloten hebt zou dat met de inbouw van je geheugen niks met elkaar maken hebben

Laatst bewerkt:
Ik heb ze ook niet kapotgetrokken, maar die dingen lijken zo fragiel, ik dacht dat ze misschien uit de harde schijf kwamen.
Klopt, die geluidsaansluitingen zijn als een soort doosje aan de moederboard gesoldeerd. Maar waarvoor zijn die dunne draadjes dan?

Mvg

Als je ze niet kapotgetrokken hebt lijkt het me sterk hoor.

Ik heb wel eens gehad dat ik 2 draadjes met het insteken van een geheugenmodule doorsneed omdat ze precies over het geheugenslot heen liepen.
Maar dat zal het wel niet zijn.

Als het trouwens om de achteraansluitingen gaat op je pc kast dan zitten die meestal vastgesoldeerd op je moederbord dus dan heb je niets met draadjes te maken.

Groeten Marcel

Ik heb geen aparte geluidskaart, dat is volgens mij een onboard ding.
Zou het iets met de hoeveelheid ram te maken hebben?

Mvg

Hoi,

Heb je losse geluidskaart of een op je moederbord? Kijk eens bij apparaatbeheer voor gele tekens

Hoi,

Mogelijkheid tot een foto? klinkt vreemd maar als je er 1 reepje uit haalt zou het weer goed moeten zijn

Mijn moederboard was volgens mij een D945PPM.
Hier heb ik een foto gevonden van D945GNT die er sterk op lijkt:
d945gnt_lg.jpg

Het kleine witte geval met drie pinnen, rechts middenin, daar gaan de draadjes naartoe.

Hoi,

Mogelijkheid tot een foto? klinkt vreemd maar als je er 1 reepje uit haalt zou het weer goed moeten zijn

Laatst bewerkt:
Hoi,

Sorry maar bedoel eigenlijk van je huidige situatie en dan vooral dat kabeltje en apparaat beheer? Dat lijkt mij een fan aansluiting denk de casefan sorry zat fout kon de foto vergroten en hier staat cpu fan bij

Laatst bewerkt:
U hebt gelijk, want als ik daar op inzoom staat "Rear Fan" dus het zou niks mee te maken moeten hebben.
Als ik naar Apparaatbeheer ga dan zegt ie dat de High Definition Audio apparaat correct werkt. :confused:
Toch bedankt!

Hoi,

Sorry maar bedoel eigenlijk van je huidige situatie en dan vooral dat kabeltje en apparaat beheer? Dat lijkt mij een fan aansluiting denk de casefan sorry zat fout kon de foto vergroten en hier staat cpu fan bij

Het kleine witte geval met drie pinnen, rechts middenin, daar gaan de draadjes naartoe.
Is onmiskenbaar van een ventilatortje en heeft overduidelijk niets met je geluidskaart te maken.

Ben ook wel benieuwd als je de geheugenupgrade ongedaan maakt of je geluid dan weer werkt.
(Kan bijna niet hoor, maar toch):shocked:

Groeten Marcel

Hoi,

Geen dank maar je weet zeker dat het voor de verbouwing alles goed werkte of heb je nog wat anders gedaan want het zou moeten werken
rechts onderin heb je daar je icoon van je geluidskaart?

Ja, voor de verbouwing ging alles perfect, na de upgrade ging het meteen fout.
Nu heb ik een geluidsaparraat (die hiervoor er nooit was, zogenaamd Digital Audio S/PDIF) uitgeschakeld in de configuratiescherm en nu doet de monitorgeluid het, maar alleen als er ook een koptelefoon voorin aangesloten is haha :shocked: zo hoort het toch niet te werken? Maar tenminste wel verbetering :D ik zie Headphones als standaard audioaparaat staan. De Speakers kan hij niet vinden (monitorgeluid), hij zegt apparaat niet aangesloten.
Heeft iemand suggesties hoe ik daar iets aan kan veranderen? Ik snap er zelf weinig van.

Hoi,

Geen dank maar je weet zeker dat het voor de verbouwing alles goed werkte of heb je nog wat anders gedaan want het zou moeten werken
rechts onderin heb je daar je icoon van je geluidskaart?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan