onboard geluid wordt niet meer gedetecteerd. kapot? of andere mogelijkheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

VolgensBartjes

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Hoi,

Ik heb even meegekeken bij iemand van wie het geluid het niet meer doet.
- Hij gebruikt de onboard audio van zijn asus P5B-V mobo.
- Bij het luisprekertje rechtsonder is een kruisje verschenen en bij configuratie scherm bij geluid staat ook dat er geen audio aparaat is.
- Opnieuw installeren van de driver wat ik als eerste adviseerde heeft niet geholpen.
- Toen heeft hij er een hardware detectie programma overheen gehaald, daar zie je dus bij mobo wel usb en meerdere onboard dingen, maar bij audio staat niets.
- Ook is er bij hardware geen "onbekend apparaat".

Het lijkt er dus erg op de de onboard audio kapot is? weet iemand of er nog een andere mogelijkheid kan zijn? of is het echt zeker kapotte onboard audio? is dat geval moet het mobo worden opgestuurd voor garantie, dus das ook niet echt handig.

De stroom is trouwens wel 2 keer uitgevallen. de meeste aparaten moeten daar toch tegenwoordig wel tegenkunnen volgens mij? maar misschien dat dit dus wel iets gedaan kan hebben met de onboard audio? of misschien een stroompiekje bij het uitvallen van de stroom? na de laatste stroomuitval heeft het geluid het nog wel gedaan...

Alvast bedankt,
Gr,
Bart

Laatst bewerkt:
Misschien moeten de chipset-drivers opnieuw geinstalleerd worden. (Anders kan de audiodriver niet met de chipset "praten'.) Die zitten op een CD die bij de PC is geleverd en anders even zoeken op de site van de moederbord-fabrikant.

En als extra: loop ook deze handleiding goed na.

hij heeft het eerder gewoon gedaan, en opeens lag hij er uit. maar ik zal hem even laten kijken. hij zag nog wel ergens in de bia iets van sound staan zeidie... maar ik dacht van, misschien staat dat wel in de bioos dat dat het hoort te zijn, aar is het geen detectie of het werkt? ik ga zo weg, misschien dat hij zo zelf ff reageerd, of ik als ik straks terug ben...
bedankt voor je reactie...
edit: dit was een reactie op bertus... ik zal de andere oplossing ook even laten nakijken dor hem...

ja het gaat dus om mijn pc (wist niet dat ik was geregistreerd hier:P) maar ik heb dat allemaal eigenlijk al gecheck. nieuwe drivers van de asus site (soundmax) geeft een fout dat de hardware niet compatibel is. ik heb realtech drivers gedownload maar dat doet ook helemaal niets.
ik heb die handleiding geprobeerd maar gelijk bij de eerste stap kom ik al niet verder want ik kan de volume mixer niet eens openen. configuratiescherm geeft ook aan dat er helemaal geen geluidsapparaten zijn geinstalleerd bij afspelen als opnemen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan