onboard geluidskaart AC'97

Status
Niet open voor verdere reacties.

vezelf

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2003
Ik heb een Mobo van Asus de p4p800 vm. Bij het installeren van de drivers voor de onboard geluidskaart gaat het in het begin goed. De drivers worden geinstalleerd, de computer wordt opnieuw opgestart en ik ga weer verder met waar ik gebleven was.

XP herkent de hardware (geluidskaart) als nieuw en wil het installeren. Dit lukt voor de helft en dan gaat de comp uit en start opnieuw op.

Als ik het andersom doe, dus eerst nieuwe hardware laten herkennen gaat het meteen fout. De computer start op wanneer hij de drivers wil installeren.

Wat kan ik hier aan doen?

gooi de hardware van de geluidskaart eruit bij systeem > tabblad hardware > apparaatbeheer > besturing voor geluid en videospelletjes gooi ze er allemaal af laat windows herstarten wordt de geluiden opnieuw herkent en automatisch geinstalleerd? zo ja doet je geluid het?

Deze manier had ik al geprobeerd. Maar als de comp opnieuw herstart krijg ik dezelfde error. De error is dat het niet aan het windows logo voldoet.

het is een onboard geluid dus kan het in de bios op disable staan(uitgeschakelt). staat ie wel aan enable in de bios?

vezelf zei:
Maar als de comp opnieuw herstart krijg ik dezelfde error. De error is dat het niet aan het windows logo voldoet.
In de meeste gevallen kun je deze waarschuwing negeren en gewoon doorgaan met de installatie.
Lukt het nu?

Admin_Frisian zei:
In de meeste gevallen kun je deze waarschuwing negeren en gewoon doorgaan met de installatie.
Lukt het nu?
dan heb je geen geluid man geen goede oplossing oplossing:rolleyes:

In het BIOS staat de onboard op auto, enige andere mogelijkheid is disabled (en die doe ik maar niet). Het doorgaan met de installatie, dus zeggen toch doorgaan bij de foutmelding, restulteerd in het opnieuw opstarten van de computer.

Probleem opgelost. Heb een andere driver maken gebruikt. Windows begon weer te piepen en heb ik weer op "toch doorgaan" gedrukt en nu slikte ie het wel.

Geluid doet het weer :thumb:

In ieder geval bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan