onboard geluidskaart foetsie

Status
Niet open voor verdere reacties.

smurrie

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Hallo,

Ik had eerst op mijn computer een 5.1 geluidskaart, en gebruikte ik die. De onboard geluidskaart werd uitgeschakeld in de BIOS. Nu heb ik die geluidskaart er uit gehaald, en in mijn nieuwe computer gezet, maar heb ik geen geluid meer op mijn oude computer. Als ik iets af wil spelen in windows media player, krijg ik een error dat er een probleem met de geluidskaart is geconstateerd. Bij apparaatbeheer staan er 3 gele vraagtekens, een ethernet-controller, een multimedia-audiocontroller en een sm buscontroller.
Ik heb opnieuw windows geinstalleerd, in de hoop dat hij dan automatisch terug zou switchen naar de onboard geluidskaart, maar dit werkte niet.
Ik kan me voorstellen dat ik hem in de bios weer aan moet zetten, maar ik kan nergens in de bios vinden waar dat zou moeten:confused:
Wie kan mij helpen? Ik wou de computer morgen voor een verjaardag weg geven, ik hoop dat ik dit nog optijd kan oplossen:rolleyes:

Je moet 'm inderdaad weer aan zetten in je bios, het heet zoiets als 'onboard sound device'.

ik heb ook gezocht naar iets met sound en onboard, maar kan het niet vinden, onder welk kopje moet het staan?

Misschien lukt dit:

Apparaatbeheer > Besturing voor Geluid etc. > openvouwen > Rechtsklikken > Stuurprogramma bijwerken

Opnieuw starten.

die scan loopt nu. maar is die multimedia audio controller nu mijn onboard geluidskaart of niet? of waar moet ik die kaart installeren?

ik heb trouwens ook nog wel ergens een oude pci geluidskaart liggen, die kan ik er wel in doen. Even drivers updaten...
Of gaat mijn geluidskwaliteit daarvan achteruit?:confused:

denk dat je ff helemaal anders moet doen

naar de site van moederbord fabrikant of van je merk pc.

daar de drivers op zoeken.
en evt een manuel voor je bios indien nog nodig dan

Dat zoeken doet RadarSync toch ?
Of zou het alleen updates betreffen ?

Laatst bewerkt:
denk dat je ff helemaal anders moet doen

naar de site van moederbord fabrikant of van je merk pc.

daar de drivers op zoeken.
en evt een manuel voor je bios indien nog nodig dan

het is een pc van sky europe, en de pc is +-5 jaar oud...
als ik sky europe in typ op google, krijg ik slechts een reisbureau:confused:

De computer gaat alleen nog maar gebruikt worden voor licht spelletjes, dus is die nieuwe geluidskaart een oplossing?

De computer gaat alleen nog maar gebruikt worden voor licht spelletjes, dus is die nieuwe geluidskaart een oplossing?

jawel hoor
maar de chipset drivers zijn ook niet geinstalleerd en dat is essientieel.

gaan we weer wat anders doen.
download pc wizzard en daarmee eens kijken wat we vinden.
http://www.cpuid.com/pcwizard.php

sky zegt me niks.een huismerk(geweest)van iets??

Laatst bewerkt:
Dat zoeken doet RadarSync toch ?
Of zou het alleen updates betreffen ?

off topic: Dat radarsync is een geweldig programma:) Die ga ik vaker gebruiken

on topic: het zoekt naar updates voor drivers en programma's, mijn geluidskaart stond er niet bij.. mij videokaart wel. die ga ik straks updaten

Je zou alle updates kunnen installeren , de computer opnieuw starten en bekijken wat het resultaat is.
Is het niet gelukt, dan is, zoals Frank ook zegt , die geluidskaart een optie.

Of eerst de uitkomst van PCWizard afwachten.

Laatst bewerkt:
heb driver geupdate, geen resultaat. Nu heb ik de nieuwe geluidskaart erin, en ben ik de drievr daarvan aan het downloaden. Maar wat is die upload snelheid van die realtek servers ergerlijk laag:evil: 5 kb/s, ik moet een uur wachten op 17 Mb!! En dat terwijl ik normaal in 50 min een GB binnenhaal:rolleyes:

mogelijk, maar bij andere drivers die ik daarvoor heb gedownload zoals bijv. die van mijn videokaart had ik toch minstens 30kb/s. en op mijn nieuwe computer gebruik ik dezelfde internet verbinding en heb ik normaal 400 kb/s:confused:

ik had je al voorgesteld om achter het moederbord zien te komen

zie een paar replays terug;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan