Onboard geluidskaart werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

yoowell

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2004
Hallo, ik heb net een nieuwe pc, pentium 4 3.0 ghz, en een onboard (Device Audio : VT8233/A AC'97 Enhanced Audio Controller) geluidskaart.

Ik heb de drivers van deze kaart via MSI (mijn moederboard) gedownload en geïnstalleerd, maar krijg bij het afspelen van muziek of welk geluid dan ook nog steeds een foutmelding over mijn geluidskaart:

Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren.

Ik heb in de bios de AC97 controller op AUTO staan (kan AUTO of DISABLED staan), dus daar ligt het lijkt mij niet aan. Wat heb ik over het hoofd gezien? Er zit sowieso een normale onboard kaart in namelijk. Alvast bedankt voor de reacties,

Joël

Dus je hebt een onboard kaart en een losse kaart?
Zet je onboard kaart eerst eens op DISABLED dan of als je die juist wil gebruiken de losse kaart uitzetten!

Hoe ziet je apparaatbeheer er verder uit?
Zijn er ook conflicterende apparaten?

De geluidskaart zelf is niet zichtbaar in apparaatbeheer neem ik aan?
Gaf de installatie van de kaart ook bijzonderheden (de installatie van de driver).

In apparaatbeheer staat de kaart (tenminste, het installatiebestand, VT8233 audiocontroller). Verder gaf de installatie geen problemen nee.

Mainboard : MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD (MS-7071)

(was op vakantie)

MS 7071 is dat misschien de PM8M2-V?
Dan kom ik op deze pagina uit.
Hier staat bij de specs de VT8237R

Klopt dit, want jij geeft een ander type op?
Heb je de driver ook geprobeert die op de cd-rom stond (van het moederbord)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan