onboard netwerk-kaart chello kabel internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter hjllo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hjllo

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Weet iemand ook een eenvoudige manier om bij een chello kabel abbonement,ipv de 3com pci kaart de onboard controller te gebruiken(epox 8RDA+ nvidea)

Ik heb het gisteren geprobeerd via deze site(optie 4) maar dat werkt dus niet.Ik krijg dan een melding dat de hardware niet onder mijn account geregistreerd staat met als gevolg dat ik helemaal geen verbinding meer kan krijgen(na een paar uur heeft het zich kennelijk weer opgelost,want ik heb nu wel weer verbinding)

B.Jager

Ik heb 'vroeger' (2 / 2,5 jaar geleden) mijn Chello kaart vervangen door een PCI netwerkkaart. (Chello gaf mij een ISA kaart waarschijnlijk omdat ik toen zo'n oude bak had)

Ik heb toen gewoon het IP adres van de oude kaart gereleased (vrijgegeven) en met de nieuwe kaart het IP vernieuwd en voilla ik kon met m'n nieuwe kaart internetten.

Een telefoontje naar de helpdesk kan het probleem oplossen. Zorg dat je wel een aantal gegevens bij de hand hebt zoals het mac adres van je oude en nieuwe netwerkkaart.

Succes!

edit :

Misschien kan je op je onboard NIC het MAC adres instellen? Dan zou je die van de oude NIC moeten gebruiken. :)

Laatst bewerkt:
geen verbinding ?

tik evengoed in :

www.chello.nl hier word je dan geredirected naar een pagina waar je je macadres kan wijzigen ....
en daarna werkt alles weer ...

seb

ik kan in mijn bios wel een "machine MAC address" opgeven maar hiervoor kan ik maar 5 of 6 cijfers/letters opgeven,en een MAC adres is toch 12 cijfers/letters?

B.Jager

en als je nu eens die pci-kaart eruithaalt, en dan laten zoeken naar nieuwe hardware.
als ieniet in de bios is uitgeschakeld, moet ie de onboardkaart vinden

Probeer je MAC adres eens met dit programma aan te passen? (Van je onboard NIC)

Het werkt!:D
Met behulp van SMAC heb het MAC adres aan gepast,reboot en klaar was bassie.

bedankt jongens! :thumb:

B.Jager

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan