onboard netwerkkaart uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
2.170
In verband met de aanschaf van een wifi router en adapter heb ik geprobeerd op een asus moederbord de onboard netwerkkaart uit te zetten. Klopt het dat dit de onboard PCI IDE is? (en waar staat dat IDE dan voor?)

Ik heb dat in elk geval gedaan, maar dan start de PC niet meer op. Hij begint te zeuren over een MACadres en DHCP, waarna hij vervolgens een DISK BOOT ERROR geeft. Mogelijk doe ik iets niet goed. Wie helpt?
 
Geplaatst door Caspar107
Onboard LAN moet je uitzetten

O ja, ik heb hem gevonden. Maar het vreemde is dat, als ik hem op disable zet, bij het opstarten hij toch gewoon wordt geinstalleerd. Ik wil hem eruit hebben omdat ik denk dat hij conflicteert met het wifi kaartje...
Moet ik soms nog iets doen in de Bios, want als ik de PC opstart begint hij automatisch te installeren.
 
hmm ik heb er 3 in zitten en heb geen last van een,
conflict.
2 onboard 1 pci
 
Ik heb de wifi in een ander slot gedaan en nu gaat het goed. Maar het disabelen van de onboard LAN gaat niet. Ja het gaat wel en de BIOS houdt hem ook wel vast, maar Windows begint hem heel eigenwijs toch te installeren. Heb hem nu maar uitgeschakeld. Zo wil ut ook.....
Dank voor de hulp!:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan