Onboard Realtek HD SPDIF out

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcovg

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2006
ik heb onboard op mijn moederbord een SPDIF uitgang zitten kan ik deze via een coaxiaal kabel verbinden met mijn home cinemaset voor 5.1 en DTS geluid hoef ik dan verder geen kabels te trekken en in te stellen in mijn pc

je kan hier even rond kijken (want we weten je budget niet) en daar een beetje ervaringen lezen.

deze 7.1 zou erg goed zijn.

Als jou home cinema set een coaxiale aansluiting heeft wel. Ik heb dit hier ook gedaan, met alleen nog een S-video kabel ernaast naar de TV toe.

Laatst bewerkt:
ja mijn home cinima set heeft een coaxial input en een optische input

De coaxial input wordt gebruikt door mijn DVD speler dus wil ik de optische input gebruiken

PC SPDIF out gebruiken --> Converter Coaxiaal naar Optisch --> Homecinema set optisch

Werkt dit ???

Dat gaat niet werken. Optisch is door middel van licht en je gebruik hiervoor een glasvezel kabel.

Waarom kan je de Converter Coaxiaal naar Optisch niet gebruiken dan

heb deze gevonden ergens op een webshop

N.CONV-COAXOPT* - Converter - € 19.00 inclusief BTW
Converter van Digital Coaxiaal naar Optisch ( toslink ).
Deze converter heeft een tulp female ingang voor het digital-coaxiaal signaal en een toslink uitgang voor het optische signaal. Wordt geleverd inclusief netadapter voor 230 Volt.

klopt maar wie weet een goedkope geluidskaart met optische uitgang

Kijk eens naar een Creative kaartje, dit zijn goede geluidskaarten.

Persoonlijk zou ik voor Creative kiezen. Kijk die link van Heatshot eens na. deze heb ik uit je andere topic naar hier verplaatst.

nog een vraagje ik heb nog 1 slot over

in mijn boekje van mijn moederbord staat PCIE_1

bij alternate zie ik de volgende geluidskaart staan

Creative X-Fi Extreme Audio met een PCIe aansluiting pas deze in dit slot en is dit een goede kaart

welke Creative X-Fi Extreme Audio er zijn meerdere soorten, en hij past zeker wel, maar of het een goede is,,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan