onboard soundcard wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Regina J

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 apr 2009
Berichten
3
Hallo allemaal,

Na installatie van moederbordsoftware, inclusief audio software (nieuwbouwcomputer) wordt de soundcard niet herkend. Simpel gezegd zegt computer: Heb ik niet.
Het gaat om een MSI K9A2GM/K9A2VM moederbord met Realtek ALC888 soundcard. Windows XP. Plug and Play is enabled.
Drivers vanaf cd en vanaf internet gedownload, zijn ook aanwezig op computer.

Als er meer gegevens nodig zijn om het probleem te achterhalen, hoor ik het graag.

Hoe krijg ik mijn computer zo gek dat hij de soundcard wel "ziet"? Wie weet raad?

Bij voorbaat dank, Regina
 
Wel als eerste begonnen met het installeren van de chipset drivers?
 
Ben er tot diep in de nacht mee aan het knoeien geweest, kan me zo niks herinneren van chipset drivers. Waar kan ik die vinden, op installatie cd van moederbord of moet ik zoeken op internet, zo ja, waar dan? Sorry hoor, maar ben inmiddels zo moe van dat ding, dat ik niet meer weet waar ik iets zoeken moet.

Regina
 
Zowel op de bijgeleverde cd als op internet staan de chipser drivers.
VOOR het installeren van welke andere drivers dan ook, MOET je eerst de chipset drivers installeren, dan het systeem een keer opnieuw opstarten en pas DAARNA de andere drivers. Anders werkt het niet!
 
Check voor de zekerheid in je bios of je soundcard op enabled staat, anders zien de audiodrivers na het instaleren van de chipsetdrivers de soundkaart nog niet.
 
Misschien overbodige vraag
Staat ie wel ingeschakeld in je apparaatbeheer ?
 
Ben inmiddels nog niks verder, ondanks mijn verwoede pogingen en de suggesties volgend, mijn hartelijke dank daarvoor overigens. Alles al opnieuw geinstalleerd, volgens de handleiding, niks helpt. In BIOS staat audio op enabled. In apparaatbeheer is geen soundkaart te vinden. Groot geel vraagteken staat er, dat zal em moeten zijn vermoedelijk. Begin langzamerhand te denken dat het moederbord cq onboard soundcard gewoon niet deugt.

Iemand nog een idee?

Groetjes, Regina
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan