Onboard video kapot...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, maar let wel op: dit is een passieve kaart. Voor de koeling is de kaart dus volledig afhankelijk van de airflow in je kast.

Ik heb een Acer Veriton staan met standaard kast, geen aanpassingen.
Dus de airflow zal ongetwijfeld goed zijn.

Ik zou altijd de Nvidia nemen. Die heeft een veel kleiner koelelement en vraagt juist de minste stroom (300 Watt), zal dus wel het zuinigste zijn. Prijsverschil is zo terugverdiend. Die komt met 1 Gb DDR3 snel 1200 geheugen maar je hebt ze ook met DDR2 500 Mb, even goed opletten dus. Van de AMD weet ik alleen dat er een DDR 2 en 3 interface op zit. De drivers zijn of waren doorgaans betrouwbaarder bij Nvidia. Ik heb nog nooit spijt gehad van Nvidia en Gigabyte is ook een bekend merk.

PCI-e 2 is terugwaarts compatibel met PCI 1 maar dat werkt niet altijd goed, je hebt geen andere keus dan het te wagen. Een bekend merk is de beste keuze. Ik ben benieuwd hoe anderen daar over denken maar loop zelf wel tegen het probleem op. Sommige winkels hebben een tevredenheidsgarantie zoals Mediamarkt. Even overleggen daar dus met de verkoper.

Ik zou altijd de Nvidia nemen. Die heeft een veel kleiner koelelement en vraagt juist de minste stroom (300 Watt), zal dus wel het zuinigste zijn. Prijsverschil is zo terugverdiend. Die komt met 1 Gb DDR3 snel 1200 geheugen maar je hebt ze ook met DDR2 500 Mb, even goed opletten dus. Van de AMD weet ik alleen dat er een DDR 2 en 3 interface op zit. De drivers zijn of waren doorgaans betrouwbaarder bij Nvidia. Ik heb nog nooit spijt gehad van Nvidia en Gigabyte is ook een bekend merk.

Veel respect dat je probeert te helpen, maar je moet dit toch echt onderbouwen met feiten en niet met onderbuikgevoelens. "Pak de geforce maar, want daar houd ik van". De "300W" die je quote is een OEM handleiding. Er zijn genoeg sites op internet die echt verbruik vermelden van beide kaarten. Drivers van nvidia zijn al jaren aan het verslechteren en ze luisteren een stuk slechter naar hun klanten. Niet dat het in dit geval uitmaakt, daar beide kaarten niet meer actief ondersteund worden.

En nee ik ben geen specifieke fan AMD, ik ondersteun mensen met beide kaarten en heb in verschillende gevallen ook verschillende merken aanbevolen hier op het forum. Ik krijg veel mensen die geen goede video kunnen krijgen op hun nvidia kaarten. Het probleem bestaat al langer dan een jaar en nvidia heeft het nog steeds niet opgelost, omdat het niet hun topkaarten lijkt te treffen. De 5450 geeft voor 2 euro meer 150% meer performance dan de geforce 210 wat ook makkelijk terug te vinden is in benchmarks. Nvidia maakt prima kaarten, maar hun gedrag naar mensen met vooral een kleinere beurs is vaak halfslachtig en raad in het budget segment dan ook vaak ati/amd aan

Mensen a.u.b. geen ruzie.
Maar die link die ik gaf, is dat een correcte kaart?
Want ik wil toch richting bestellen...

Het is de goedkoopste met 1 gig mem. zoals ik al aangaf het is een passieve kaart, dus zolang je airflow op orde is moet het gewoon gaan werken.

Oke, dan ga ik voor die kaart.

Allemaal heel hartelijk dank, en nog een fijne woensdagavond! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan