Onboard videocard aanzetten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

maramb

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2005
Hallo allemaal,

ik heb een Intel® Desktop Board D102GGC2 http://www.intel.com/products/motherboard/d102ggc2/ waarvan de onboard video kaart is uitgeschakeld. Dat om een betere videokaart te gebruiken voor CAD toepassingen.

ik wil nu graag een tweede beeldscherm aansluiten op de onboard kaart maar hoe moet ik dat doen ? In de bios kan ik niets vinden, volgens mij kan ik ook een jumper setting doen maar ik weet niet welke.

Systeem : Win XP PRO SP2

iemand een idee hoe ik de onboard weer aan zet?

alvast bedankt

meest eenvoudig uitschakelen van apparaten gaat in configuratiescherm. Kijk eens of je hem daar kunt vinden. 95% kans dat er een rood kruisje bij staat.

nee, sorry :o was ik vergeten te zeggen, de kaart staat niet in het configuratie scherm.

In bios de kaart aanzetten is heel simpel.
Zoek naar een kreet als

video on board
AGP onboard

of woorden van soortgelijke strekking.
In het bios staat thans achter dat woord / woorden : DISABLED

Zet het veld DISABLED op ENABLED en je onboard kaart is weer actief.

Maar vaak is het zo dat als je de on-board video inschakeld, het AGP slot wordt uitgeschakeld, een kwestie van proberen dus, maar kijk niet raar op als je geen signaal meer krijgt van de 'losse' kaart.

ik zie niets in de bios, maar ik dacht dat het mogelijk was om twee videokaarten aan te zetten. Is dat dan niet mogelijk met een onboard kaart ??

kan dat dan alleen maar met "losse" videokaarten ?

Je kan slechts één actieve AGP kaart in gebruik hebben, zeer waarschijnlijk zit de onboard ook op de AGP poort aangesloten, dus onboard aan->losse kaart uit, vaak is het zelfs zo dat op het moment dat je een losse AGP kaart plaatst automatisch de onboard uitgeschakeld wordt.

OK bedankt allemaal voor het reageren, ik ga een pci kaart proberen en anders gebruik ik alt-tab, dat werkt altijd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan