onboard videokaart eruit halen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesselh

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Ik heb een onboard nVidia GeForce 7300 LE videokaart die ik in mijn vader's computer wil doen want ik krijg de nVidia GeForce 8600 GTS. Weet iemand of dit mogelijk is?:eek:

Zoals "onboard" al zegt kan je deze niet in een ander pc stoppen, hiervoor zul je het hele moederbord moeten verplaatsen (+ cpu). Een onboard videokaart zet geïntegreerd op het moederbord. Moederbord en videokaart = 1 stuk

Zoals "onboard" al zegt kan je deze niet in een ander pc stoppen, hiervoor zul je het hele moederbord moeten verplaatsen (+ cpu). Een onboard videokaart zet geïntegreerd op het moederbord. Moederbord en videokaart = 1 stuk
Deze klinkt een beetje verwarrend.

Je kan die onboard video wel in je bios uitschakelen, eruithalen is niet mogelijk.
Die andere kaart erin zetten is geen probleem als je de juiste aansluiting hebt.

Dat is ook een probleem denk ik. Ik ken namelijk geen mobo's die pci-e ondersteunen + een onboard videokaart hebben.

Dat is ook een probleem denk ik. Ik ken namelijk geen mobo's die pci-e ondersteunen + een onboard videokaart hebben.

Je kent ze niet, maar zijn er wel, bijna alle borden met een AGP of PCI-e video onboard hebben een expansion slot in de vorm van een AGP of PCI-e slot, uitzonderingen zijn vaak de oem borden.

Maar ondersteunen die borden dan ook de volle bandbreedte van pci-e?? (16X). Er zijn ook tal van borden die agp + pci-e hebben maar die pci-e sloten werken maar op 8 X

Maar ondersteunen die borden dan ook de volle bandbreedte van pci-e?? (16X). Er zijn ook tal van borden die agp + pci-e hebben maar die pci-e sloten werken maar op 8 X

Ik zie ze alleen met een PCI-e van 16X, wel die ook een AGP of AGI slot hebben, dan is de PCI-e weer 8x, maar die hebben weer niet een PCI-e onboard, alhoewel ik er niet naar gezocht heb, de meeste die ik ben tegengekomen hebben een PCI-e 16x, wat natuurlijk wel logisch is, de onboard heeft hem ook, en dan is het of of.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan