Onboard videokaart kapot ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickvi

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Hallo allemaal.

Ik heb net een nieuw moederboard, Asus p8z77-v, en heb gelijk de stuurprogramma's geinstalleerd.
Het rare is dat zodra de installatie begint van de onboard kaart mn monitor uitgaat en er geen signaal meer is.
Ik heb de pc gereset, en als Windows geladen wordt, blijft hij 'hangen', start niet verder op..., nog een keer gereset, en dan krijg ik het scherm van herstellen.
Daarna start de pc gewoon op.
Ik heb mijn monitor aan een dedicated videokaart aangesloten, dus ik heb wel beeld.
Ik vind het alleen vreemd dat ik geen onboard video heb.
Weet iemand wat dit betekent ?
Doe ik iets fout of is er daadwerkelijk iets kapot ?
Alvast bedankt!!!

"Ik heb net een nieuw moederboard, Asus p8z77-v, en heb gelijk de stuurprogramma's geinstalleerd."

Heb je je harde schijf geformatteerd en windows opnieuw geinstalleerd ?

Begrijp ik eruit dat je een video insteekkaart erin hebt en de monitor eraan hangt en dan de driver van de onboard gaat installeren?
Het is of/of, wil je de onboard gebruiken dan zal de insteekkaart eruit moeten, steek je die erin zul je die moeten gebruiken en geen drivers voor de onboard gaan installeren.

Ik ga volledig met Lange Pier mee.;)

Sjonge, het duurde ff voordat ik in de gaten kreeg dat ik nog een accout heb, daarmee inlogde en geen reactie kon versturen...zal de alcohol van de feestdagen wel zijn...;-)

Goed, even terugkomend op mijn vraag en de gegeven antwoorden, Lange Pier, met dit mobo zou het mogelijk moeten zijn om alletwee de videokaarten te gebruiken.

De onboard videokaart aangesloten en als je dan gaat gamen oid, zouden de beide kaarten samenwerken. Daar zorgt de Lucid software dan weer voor.

Het punt is dat ik een nieuw systeem heb gebouwd, en aangesloten op mn dedicated videokaart.
Zodra ik dan de drivers van de onboard kaart ga installeren, het beeld op zwart gaat.
Ik kan op dat moment dus niets meer, en druk de resetknop in.
Daarna wil windows niet meer opstarten, en ga ik systeem herstel in, waar de onboard videokaart driver word gedeinstalleerd.
Ik heb het zo maar gelaten, want mn systeem werkt prima zonder de onboard kaart, maar vind het toch vreemd.

Lange Pier, ik bedoel nog niet eens dat ik aan beide kaarten een monitor wil hangen, dat is ook niet de bedoeling.
Normaal gezien kan ik aan of de insteekkaart, of de onboard kaart één monitor hangen.
Het probleem doet zich voor op het moment dat ik de stuurprogramma's van de onboardkaart installeer.
Of ik mn monitor nu aan de insteek, of aan de onboardkaart hang, beide hebben hetzelfde effect.
Heb daarnet de winkel gebeld, en die vroegen zich af of ik met het installeren van alles de processor wel goed in de socket heb zitten.:eek:daar de processor ook als gpu werkt.
Maar hij draait nu al 2 weken goed, alleen dus die onboard kaart werkt dus niet.
Ik denk dat ik het zo maar laat...iig bedankt voor alle suggesties.

Vraag mij dan af of je de insteekkaart er dan eerst uithaald, anders is het toch logisch?
Tis auto sense, insteekkaart erin, onboard wordt uitgeschakeld, daar de drivers voor laden met de instekkaart erin, die instekkaart drivers over de rooie.

Heb ik ook al geprobeerd,zónder de insteekkaart start de pc gewoon goed op, . Stop ik de insteekkaart er daarna weer in, blijft de pc bij het Windowslogo hangen...
Dus wat ik nu heb gedaan; Pc in veilige modus opgestart, met de insteek erin, in apparaat beheer de onboardkaart uitgezet en driver verwijderd , en het draait goed.
Zodra ik dan de drivers van de onboardkaart weer laat installeren, loopt de boel vast.
Raar.

Lees je reply nog eens en die van mij boven je.

Snap ook niet waarom je de drivers voor de onboard kaart wil installeren als de insteekkaart erin zit, de onboard is dan immers uitgeschakeld.

Nee, dat heb ik eerder uitlelegd; de twee kaarten zou je moeten kunnen combineren, daar is die Lucidlogix software juist voor.
De setup zou dan zo zijn dat je de monitor aan de onboard kaart hebt zitten, en zodra je gaat gamen oid wat veel grafisch rekenwerk vergt, de insteekkaart al het werk doet.
Jouw eerdere opmerking over dat de stuurprogramma's over de rooie gaan, klopt niet in dit geval.
Ik snap wel wat je bedoeld, maar wat ik probeer, hoort eigenlijk gewoon te lukken.
Waarom het niet lukt is mij een raadsel.

Daar hoef je die drivers niet voor te installeren en je dient hem juist op d mode te zetten voor games, i mode is voor power savings, althans, dat is het advies.

Die software enabled de kaart die niet wordt gebruikt maar die lucidlogix dient dan wel geïnstalleerd te zijn.

Blijft dat het of-of is met die drivers en gpu.

Indien je de driver voor de onboard installeerd met de insteekkaart erin is het toch logisch dat de insteekkaart uitvalt, dat schrijf je en ik ook, zie daar geen verschil in en je kaart werkt dan toch niet meer.

Ja, je hebt gelijk als het gaat om of de dedicated of de onboardkaart, daar was in het begin onduidelijkheid bij mij; ik dacht dat de beide kaarten samen een betere prestatie zouden geven.
Dat weet ik nu.
Waar het om gaat, ik zal het in de juiste volgorde aan proberen te geven.
Ik heb mn systeempje geinstalleerd met de insteekkaart erin.
Op het moment dat ik de drivers van de onboardkaart installeer, gaat de monitor op zwart, ik kan de monitor aan de onboardkaart hangen, maar doet ook niets.
Dus op dat moment kan ik niets met mijn pc, staat wel aan, maar geen beeld op beide kaarten niet.
Als ik dan na lang wachten de pc reset, start hij niet meer op, althans niet verder tot aan de Windowslogo.
Als ik de insteekkaart eruithaal, de drivers deinstalleer, en alleen de onboardkaart gebruik start de pc gewoon op.
Doe ik de insteekkaart er weer in, loopt de pc vast bij de Windowslogo.
Haal ik de insteekkaart er weer uit, start de pc gewoon op.

Hallo,

Nou, het is weer even geleden...het probleem is opgelost.
Systeem werkt gewoon naar behoren, wat bleek...
Ik heb vóór dit moederboard een ander gehad, maar die deed niks toen ik alles geinstalleerd had.
Toen ik de processor eruithaalde was 1 puntje van de socket zwartgeblakerd, geen grapje, en je kon bij de socket van het oude moederboard onregelmatigheid zien, dus zat een pennetje scheef of iets dergelijks.
Gisteren zat ik er nog aan te denken en heb de stoute schoenen aangedaan, en heb de processor eruit gehaald om dat ene contactje misschien schoon te krijgen.
Gewapend met een speld, en vergrootglas is me dat gelukt!!!
Onboard kaart werkt, insteek ook, en kunnen nu naast elkaar gebruikt worden.
Rest mij een ieder te bedanken voor het meedenken, bij deze.

Gr. Rick.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan