Onboard videokaart uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quanie

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2013
Berichten
33
Goedenacht allemaal,

Ik zit hier met een vraag die te maken heeft met 3 verschillende hardware en k weet niet in welke topic ik het moet plaatsen :p maar goed hier komt ie dan!!

Ik heb gehoord dat als je een losse videokaart hebt dan moet je de videokaart onboard uitzetten anders neemt die videokaart onboard heel veel werkgeheugen in beslag!! Heb ook gehoord dat het rond 1gb ofsjo is. Van iemand anders hoor ik het weer dat het niet meer hoeft, omdat de huidige generatie moederbord de onboard videokaart auto uitzet zodra die een losse videokaart heeft gedetecteerd. Mijn vraag is dus: wat is waar wat is niet waar? Bij voorbaat dank!

Moederbord: msi b85m-e33
 
In de regel wordt de onboard videokaart automatisch uitgeschakeld wanneer het moederbord(bios) de losse videokaart detecteerd. En daarmee het toegewezen geheugen.
Gebeurd dat niet, dan kan je die alsnog uitschakelen in de bios, waar je daarvoor moet zijn verschilt per merk.

Je vraag staat hier prima.
 
Bij de huidige uefi biossen dien je vaak eerst op te starten met de onboard en in de bios voor de peg(pci-e) te kiezen en dan de monitor aan de insteekkaart hangen en soms wil het automagisch maar niet altijd.
Je kunt zelfs vaak kiezen voor en de onboard en de insteekkkaart als je 2 monitoren zou gebruiken.
 
ok dank jullie wel!! ik zal vandaag even nakijken in bios dan maar!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan