Onboard Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

rayadam

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2002
Goedemiddag,

Ik heb een onboard SIS videokaart, nu heb ik een nieuwe videokaart AGP aangekocht en deze wil ik er morgen gaan inzetten, alleen moet ik in mijn BIOS de onboard videokaart uitzetten.

Ik heb alleen nog even niet gevonden in mijn BIOS waar ik dat kan doen. Iemand mij even helpen

DE VOLGENDE OPTIES GEVONDEN IN DE BIOS:

ONBOARD PCE S-ATA CONTROLLER STAAT ENABLED

ONBOARD SIS USB 1.1 DEVICE
ONBOARD SIS SUB 2.0 DEVICE ALLEBIJ ENABLED

ONBOARD AC97 AUDIO DEVICE
ONBOARD SIS190 LAN DEVICE ALLEBIJ ENABLED

ALL PCI EXPRESS CONTROLLER ENABLED

Chipsetting:

AGP configuration

Aperture Size 64 MB
Graphic Adapter priority: AGP/INT-VGA

Wat ik al weet is dat ik de drivers van de onboard moet verwijderen, kan via de SYS Tray.

Ik heb het zo even niet gevonden, kan iemand mij helpen. Het is een Olidata PC

Schijnt ook nog ergens gewoon in Windows te kunnen uitzetten.

Meestal is dat helemaal niet nodig allemaal.

gewoon je nieuwe videokaart plaatsen, monitor op de nieuwe aansluiting en opstarten. Over het algemeen wordt dan automatisch de nieuwe videokaart gebruikt i.p.v. de onbaord.
Daarna de juiste drivers van de nieuwe kaart installeren!

Al met al: niets uitzetten en niets verwijderen!

En als er dan een conflict wordt veroorzaakt, zal ik toch online het geen moeten uitzetten.

Ik vraag toch ook even aan de andere of ze ideeen hebben hier omtrent

Dat moet je dan zelf weten, maar er wordt geen conflict veroorzaakt.

Maar goed, geloof je me niet, zoek dan vrolijk verder:confused:

Oke niet op de teentje hoor, ik bedank je voor je aandacht en je reactie. Ik zal het zeker ook proberen. Ik vond het volgende nog

Wie weet waar die optie van Expand my desktop onto this device zit.

Het is toch simpel:

1) laat monitor op originele integrated VGA uitgang zitten
2) installeer nieuwe videokaart in je OS (Windows zo te lezen...)
3) in Windows kiezen voor "Expand my desktop onto this device" en "Use this device as primary display" bij de tweede (die standaard uit staat...)
4) monitor overzetten
5) in Windows "Expand my desktop onto this device" bij de integrated VGA uitzetten.

Et voila...

Er is *geen enkele* reden om de integrated VGA uit te zetten (kan ook meestal niet), enige is dat je 'Primary Controller' op "Auto" moet hebben in BIOS.

Hoi,

Wat Mrmusic schrijf klopt er onstaat geen conflikt.

Modag

Oke niet op de teentje hoor, ik bedank je voor je aandacht en je reactie. Ik zal het zeker ook proberen. Ik vond het volgende nog

Wie weet waar die optie van Expand my desktop onto this device zit.

Het is toch simpel:

1) laat monitor op originele integrated VGA uitgang zitten
2) installeer nieuwe videokaart in je OS (Windows zo te lezen...)
3) in Windows kiezen voor "Expand my desktop onto this device" en "Use this device as primary display" bij de tweede (die standaard uit staat...)
4) monitor overzetten
5) in Windows "Expand my desktop onto this device" bij de integrated VGA uitzetten.

Et voila...

Er is *geen enkele* reden om de integrated VGA uit te zetten (kan ook meestal niet), enige is dat je 'Primary Controller' op "Auto" moet hebben in BIOS.

Nu begrijp ik je even niet meer...
Bovenstaande gaat over het aansluiten van 2 monitors op 1 pc en helemaal niet over het plaatsen van een videokaart:o:o

Dat was een voorbeeld, gevonden in een ander forum. Maar goed we gaan het vrijdag proberen, de nieuwe kaart er in, daarop de monitor aansluiten, direct de computer aan, Windows XP herkent de kaart en het moet werken.

Moet ik vooraf nog een oude drivers van de SIS kaart verwijderen.

Oke even de juiste vologorde van installeren.

1. Nieuwe videokaart in AGP slot
2. Monitor in oude kaart laten zitten
3. Windows herkent kaart
4. Opnieuw opstarten
5. Monitor in nieuw kaarten steken.

Correct.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan