onclick in option

Status
Niet open voor verdere reacties.

knetter3

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
Kan ik ook iets als een onclick in een form option.
Of moet het hiermee:

document.formnaam.inputnaam.options[teller], maar ik heb hiermee geen idee hoe ik het zou moeten aanpakken.

Ik ben bezig met een stijlwijziger waar je de kleur van je website etc kan veranderen.
Nu wil ik daarnaast een preview hebben van de website die ik met onclick en document.getElementById verander als er iets in het formulier veranderd. Maar hoe kan ik dit veranderen als ik in mijn formulier een select-option heb staan. ?

Dus als ik het goed begrijp.

Je hebt een textveld of een selectbox en als je daar iets in wijzigt dan krijg je de preview.

voor beide gevallen kun je de onChange functie gebruiken

Het onclick event van option element is niet te vertrouwen aangezien gedrag per browser verschilt. In de ene krijgt het option element de onclick, in het andere het select element. Maar inderdaad, het onchange event van een select moet werken.

Het onchange event van een text input is minder gebruikersvriendelijk aangezien het pas wordt geroepen wanneer het veld focus verliest (of als je eneter toets, maar dan wordt het formulier verzonden). Als je een text input gebruikt kun je er beter een knopje "Preview" naast zetten. Dat is gebruikersvriendelijker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan