Ondanks "BerichtenInstellen Nee", toch meldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

djemer

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2011
In de titel staat het probleem eigenlijk helemaal beschreven. Ik heb een Macro die vijf toevoegquery's uitvoert en vervolgens mails verstuurd naar verschillende afdelingen. De bedoeling is om dit d.m.v. een scheduler te automatiseren. Het enige waar de scheduler nu nog op stokt is dat de macro vijfmaal om een bevestiging vraagt, ondanks BerichtenInstellen | Nee.

Iemand enig idee hoe dit mogelijk is?

Sommige meldingen kan je alleen onderdrukken door VBA code te gebruiken.
Een action query (update, insert, delete, update) genereert een melding die je met een macro niet af kan vangen.
Als je de query uitvoert met code is dat geen probleem
Code:
currentdb.querydefs("qryUpdate1").execute
Geeft geen melding meer.

Wil je toch een melding:
Code:
dim DB as database
dim lngAffected as long

set DB = CurrentDB
DB.QueryDefs("qryUpdate2").Execute
lngAffected = DB.RecordAffected

msgbox "Query: qryUpdate2 heeft " & lngAffected & " records aangepast."

HTH:D

Of, veel simpeler, zet het tonen van de berichten uit in de Opties. Ben je er definitief vanaf. En zeg nu zelf: wanneer heb je er ooit iets aan gehad?

"Of, veel simpeler, zet het tonen van de berichten uit in de Opties. Ben je er definitief vanaf. En zeg nu zelf: wanneer heb je er ooit iets aan gehad? "

Waar zet je die uit dan, bij opties - Clientinstellingen - Bevestigen heb ik de 3 vinkjes uitgezet maar hij blijft vragen of ik het bestaande bestand wil overschrijven in de macro.
In de Actie catalogus heb ik BerichteInstellingen = Nee en Echo = Nee gebruikt maar ook dat heeft niet het gewenste resultaat.

Is er dan niemand die hier helemaal gek van wordt???

Dit is een vrij oud vraag, en als ik jouw bericht lees, heb je een hele andere vraag. Overigens: Guus geeft aan dat het uitzetten in een macro niet werkt. Dat je het toch probeert, is moedig maar wel kansloos :). Ik gebruik nooit macro's, dus daar kan ik je verder niet bij helpen.

Ik heb zitten freubelen en heb een workaround:

In Access kun je Macro's conterteren naar VBA.
Als je een form met knop aanmaakt voeg je een gebeurtenis toe en plak je de geconverteerde Macro hierin. Begiinend met Application.displayalerts = False en eindigend met Application.displayalerts = True

En voila! Meldingen zijn onderdrukt en overschrijft blindelings een bestaand bestand, precies wat ie moet doen...:-)

En dat is inderdaad de enige oplossing, die ik geen Workaround zou noemen. Gewoon standaard VBA functionaliteit! En dan is deze optie netter:
Code:
DoCmd.SetWarnings = False
  ... code ...
DoCmd.SetWarnings = False

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan