• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Onder bepaalde voorwaarden een resultaat in een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

cor.de.kruijf

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2001
Ik heb in een werkblad een aantal kolommen waarvan kolom D een V of een L bevat.
In kolom E in de zelfde rij staat een tijd.
Nu het probleem: in kolom H op dezelfde rij moet 400 komen te staan indien kolom D een V bevat en kolom E een tijd kleiner dan 6:00 uur, en er moet 600 komen te staan indien kolom D een V bevat en groter is dan 6:00 uur.

Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja, hoe?
Alvast bedankt voor het mee denken. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Cor,

=ALS(EN(D10="V";E10<=TIJDWAARDE("06:00"));400;ALS(EN(D10="V";E10>TIJDWAARDE("06:00"));600;""))

Wat als E10 precies 06:00 is, is het tekst zet het tussen de laatste 2 "" is het een getal vervang de "" door en een getal.
Nu blijft de cel leeg

Ad.

Vraag:
wat als kolom D = L en kolom E > 6:00 uur of E < 6:00 ????

Vraag:
wat als kolom D = L en kolom E > 6:00 uur of E < 6:00 ????
Deze situatie komt niet voor. In geval D=L, word het een vraagstuk met E>18:00 uur.
Met bovenstaande oplossing kan ik natuurlijk diverse variaties bedenken.:)

Cor,

=ALS(EN(D10="V";E10<=TIJDWAARDE("06:00"));400;ALS(EN(D10="V";E10>TIJDWAARDE("06:00"));600;""))

Wat als E10 precies 06:00 is, is het tekst zet het tussen de laatste 2 "" is het een getal vervang de "" door en een getal.
Nu blijft de cel leeg

Ad.
Ik ga dit direct proberen, en laat nog horen of dit mijn vraag beantwoord.
In ieder geval vast hartelijk bedankt voor je snelle reactie :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan