• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Onder elkaar printen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kuifje_007

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2004
Ik heb een planning gemaakt van alle tenniswedstrijden die zullen worden gespeeld. Ik wil ook graag alleen de wedstrijden die zijn gespeeld, allemaal samen printen.
Dus ik dacht om alle wedstrijden die zijn gespeeld, naar de andere werkblad kopieren en daar alle wedstrijden netjes onder elkaar worden gezet, dan kan je makkelijk samen printen. Kan dat?
Heeft men hier een voorbeeld?

Ga eens in je blad waar alle wedstrijden staan naar Beeld -> pagina einde voorbeeld. Je krijgt dan de pagina's te zien die geprint worden, gescheiden door blauwe lijnen. De blauwe lijnen kun je 'oppakken' en verslepen naar een gebied dat je wilt printen. Alles wat binnen de lijnen valt wordt geprint.

Een andere mogelijkheid is, al dan niet tijdelijk, rijen of kolommen verbergen. RechtsKlik op het rij of kolomnummer en kies voor 'verbergen'

Hoi Kuifje,

De meest simpele oplossing, stel de rijhoogte van de wedstrijden die nog gespeeld moeten worden in op 0 en druk je pagina's af.

Ben je klaar, zet je de rijhoogte weer op 14,25 (of jouw standaard rijhoogte)

Natuurlijk kun je dat ook in een macrootje gieten.

Sub Rijhoogte()
If Range("G1") = 1 Then
For i = 10 To 20
If IsEmpty(Cells(i, 7)) Then Cells(i, 7).RowHeight = 0
Range("G1") = 0
Next i
Else
For i = 10 To 20
If Cells(i, 7).RowHeight = 0 Then Cells(i, 7).RowHeight = 14.25
Range("G1") = 1
Next i
End If