Onder vista 2gb, is 4gb mischien beter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0220

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
hallo,
ik heb laatst vista gekocht, en ik merk dat die soms al alleen op het bureaublad zonder programma's aan te hebben al 45% werkgeheugen gebruikt, ik heb nu 2 gb , en als ik wat aan heb soms al 65%, dus met gamen komt die zeker tegen de 100% aan, ( crysis enz ) verder heb ik :
E4300 @ 2.2ghz
2x1Gb werkgeheugen ( Pc5300 667mhz @ 488mhz om 1:1 te lopen)
8800GT 512mb Oc'd version

dus de vraag, zal het mischien beter zijn om nog eens 2gb erin te zetten? of zal ik geen verschil merken?

MHHHH>.......
32 bitsgaat maar tot 3,25 GB
en verschil zul je zeker merken !

Klopt, In de 64 bits kan je wel de volle 4 gb gebruiken maar bij de 32 bits niet.

vind ik wel erg raar, waarom zou vista dat niet ondersteunen en xp wel?

64bits gaat tot 128 GB !
Dus alss je zin had ...........

64bits gaat tot 128 GB !
Dus alss je zin had ...........

128GB werkgeheugen lijkt me niet :S . dan heb je aan een paar duizend euro werkgeheugen, en volgens mij bestaad er geen moederbord die dat ondersteund

Hoi !

Ik draai Ultimate op 3 Gig (2 x 1 Gig, 2 x 512 Mb) en dat bevalt prima.

Een dezer dagen, als ik de tijd kan vinden, wil ik 1 PC "ombouwen" tot Ultimate 64-bits, en dan met 4 x 2 Gig gaan werken.

Greetz,

Harry.

De beperking in het aantal Gb heeft met het 32 bits besturingssysteem te maken. Maakt niet uit of je Vista of XP hebt. Met 32 bits kan je maximaal 4.294.967.296 bits adresseren. Praktisch gezien kom je dan uit op de eerder genoemde 3,25 Gb.

Met 64 bits kan je 18.446.744.073.709.600.000 bits adresseren. Aanmerkelijk meer dus en hier is 128 Gb nu nog een praktische grens.

Ron

De beperking in het aantal Gb heeft met het 32 bits besturingssysteem te maken. Maakt niet uit of je Vista of XP hebt. Met 32 bits kan je maximaal 4.294.967.296 bits adresseren. Praktisch gezien kom je dan uit op de eerder genoemde 3,25 Gb.

Met 64 bits kan je 18.446.744.073.709.600.000 bits adresseren. Aanmerkelijk meer dus en hier is 128 Gb nu nog een praktische grens.

Ron

jammer, maar hoe kan ik dan ombouwen tot 64 bits?

moet ik dan weer een hele upgrade kopen, ik heb net ( met korting ) een vista gekocht voor 48 euro , en de 64 bits kost 98 euro , moet ik dan die van 98 gaan kopen, of bedoel je een ander soort upgrade?

@Arno,

Over het algemeen blijkt dat 2 Gb ruimschoots voldoende is om Vista met alle toeters en bellen op te draaien. Mocht bij het gamen blijken dat er te weinig geheugen is dan kan je binnen Vista overschakelen op de "klassieke" instelling. Ben je sexy dingen van Aero kwijt maar win je bijna 0,5 Gb. Als dat dan nog niet voldoende is dan kan er nog zonder problemen 1 Gb bij.

Momenteel draait alles prima zoals je zelf aangeeft. Het kan geen kwaad om nu al na te denken over aanpassingen, maar ik zou zelf wachten tot het probleem er echt is. En ik denk dat er helemaal geen probleem komt!

Ron

Of je neemt hem illegaal...
Maar daar ben ik geen fan van...

Bovendien draai ik liever 32 bits dan 64 bit i.v.m. veel programma's die de 64 bits niet pakt!

moet ik dan weer een hele upgrade kopen, ik heb net ( met korting ) een vista gekocht voor 48 euro , en de 64 bits kost 98 euro , moet ik dan die van 98 gaan kopen, of bedoel je een ander soort upgrade?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan