• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Onder voorwaarde opslaan van gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bethorien

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mei 2016
Hallo,

Ik loop tegen het volgende aan in Excel:
Ik wil graag een waarde opslaan die uit mijn berekening komt. Voor deze berekening heb ik een aantal variabelen die afhankelijk zijn van de maand. Nu kan ik de berekening wel maken per maand, maar moet nu nog met de hand de waarden invoeren.
Het idee komt neer op: =als(Maand=Januari;Waarde berekening;Doe niets).
Op dit moment komt er nu een waarde te staan en bij alle andere maanden komt onwaar. Nu wil ik dat als ik de berekening voor verschillende maanden uit voer dat ik de waarden die er uit komen ook met elkaar kan vergelijken en onder elkaar te zien krijg. Is dit mogelijk met Excel en zo ja, hoe moet ik dit in Excel programmeren?

Groeten

Bekijk bijlage Voorbeeld voor Forum.xlsx
Bijvoorbeeld zoals in de bijlage dat deze de Enthalpy per maand zou moeten berekenen. Dan wil ik de waarde houden als deze een waarde geeft i.p.v. dat deze verspringt naar onwaar.
Nu bevat het bestand waar ik de toepassing in wil hebben een grotere berekening. Om deze over 12 tabbladen te doen is naar mijn mening overdreven, behalve als dit de enige manier is.

Laatst bewerkt:
Op die manier moet ik alsnog de gegevens apart overnemen om er daarna een tabel van te maken. In dit voorbeeld zijn de berekeningen nog makkelijk, maar in de sheet waar ik ze wil toepassen zit nogal wat rekenwerk. Op de manier die VenA aanbied krijg ik lege cellen terug. Ik wil dat hij de waarde behoud behalve als de maand voorbij komt en dan dat hij een nieuwe waarde uitrekend en opslaat.
Dus als ik januari uitreken en daarna februari uitreken wil ik dat hij de waarde van januari onthoud. Is daar een functie voor in excel?

Nee. Hier heb je VBA voor nodig. En daar waag ik mij niet aan omdat ik geen idee heb wat je wilt en hoe de sheet er echt uitziet.

Het resultaat van popipipo, alleen dan zonder de volledige formule over te moeten nemen ;)
Ik ga kijken of ik wat kan begrijpen van VBA en of ik het zelf kan toepassen. iig bedankt voor de hulp :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan