• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Onder voorwaarden bepaalde gegevens kopiëren op verschillende plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luke1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 aug 2017
Hallo beste mensen,

ik ben een light-gebruiker van Excel en kan geen complexe code schrijven. Via internet heb ik enkele simpele dingen ontdekt over Excel en reeds toegepast (sommetjes, picklists etc).
Nu zou ik voor mijn werk wel wat echte code kunnen gebruiken om op terrein sneller te werken.

De context is een opstelling van radio's die data van camera's streamen naar een server. Er wordt een netwerk opgezet met radio's die met elkaar communiceren via een wifi-netwerk en gekoppeld zijn aan een server.
Ik heb een eenvoudig werkblad opgemaakt waarin ik de radio's kan benoemen en instellingen kan invoeren via een picklist.
Als radio 1 communiceert met radio 2 gaat dat natuurlijk ook in de omgekeerde richting.
Om niet telkens opnieuw uit de picklist de benodigde gegevens te moeten selecteren voor zowel camera 1 als voor camera 2
vroeg ik me af of het mogelijk is om bepaalde instellingen (die eerder al werden ingegeven) te kopiëren indien aan een voorwaarde wordt voldaan;
namelijk dat bepaalde data (naam van het kanaal, de gain, soort antenne etc) enkel worden gekopieerd in de desbetreffende cellen die volgen na de corresponderende radio.

In bijlage vinden jullie een voorbeeld van het werkblad.

Indien dit niet mogelijk is, dank ik jullie om toch alvast even naar dit probleem te hebben willen kijken.

MVG

Luk

Bijlagen

Vul even wat in in het bestandje en geef aan wat je waar als uitkomst verwacht.

Halllo venA,

dank voor je snelle bericht.
In bijlage het ingevulde voorbeeld. Het zou fijn zijn moest het mogelijk zijn om, wanneer ik onder AWS 1 de volgende radio uit de picklist kies, namelijk AWS 2, een code te kunnen vinden die alle relevante gegevens kopieert uit de eerste radio, dus AWS1. Je ziet dat AWS 1 gericht is naar AWS2. Wanneer ik dus AWS 2 uit picklist haal voor de volgende radio, zou Excel dus alle eerdere relevante gegevens van AWS 1 naar AWS 2 moeten kunnen kopiëren; nr en naam kanaal, afstand, soort antenne en de gain.
Als ik bij AWS 1 naast Wlan 1a en 1b ook iets zou invullen en die zou gericht zijn naar bijv. AWS 3, dan zouden die gegevens moeten kunnen gekopieerd worden wanneer ik een nieuwe radio selecteer uit de picklist, nl AWS3.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is met de kleurtjes in het voorbeeld...

Bijlagen

1 hele regel kunnen invoeren om het proces duidelijk te maken? Het zal voor jou duidelijk zijn maar ik begrijp er niet veel van. Je kan eens wat proberen met INDEX() en VERGELIJKEN()

Bedoel je dat je niet begrijpt hoe het bestand moet werken?

Ik zoek alvast op youtube enkele tutorials met deze trefwoorden, bedankt.

Ik doe een gokje.
Macro's inschakelen alvorens in een cel in kolom C "AWS2" te typen.

Bijlagen

Bedankt voor de input, het blijkt niet zo simpel te zijn. Ik heb het gevraagd aan iemand die kan programmeren, maar dit zal nog niet direct aan de orde van de dag zijn.
ALvast bedankt voor het denkwerk. Zo snel ik de oplossing heb, post ik ze indien mogelijk hier op de site. Kan misschien handig zijn voor anderen.

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan