Onder water?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroenotje

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2002
Is het in de praktijd mogelijk om een moederbord onder water te laten werken? Het lijkt me leuk om een oude 386/486 (een model zonder fan als koeling!) in een bak (gedestilleerd) water te soppen... Kan dit? Gaat dit lukken is mijn vraag, lijkt me errug cool!!

Groeten Jeroen...

Zal je niet lukken. Gedistilleerd water geleidt op zich niet (of een héél klein beetje, veels te weinig om kwaad te kunnen). Maar het raakt erg snel vervuild en vervuiling betekent geleiding. Je moederbord zal dus niet lang overleven.

Bepaalde andere vloeistoffen zijn wel bruikbaar, bijvoorbeeld slaolie.

De perfecte vloeistof is fluinert. Stolt bij extreem lage temperaturen en verdampt bij extreem hoge temperaturen en wat je ook doet, het is bijna onmogelijk om het te laten geleiden. Nadeel is dat het goedje zo'n 2000 dollar per liter kost...

Geplaatst door Steve
Nadeel is dat het goedje zo'n 2000 dollar per liter kost...

Dan kan de topicstarter beter een goodkopere vloeistof nemen.....Of gewoon iets willekeurigs proberen en kijken hoelang je moederbrod het blijft doen.

Ik verwachtte in de verste verte niet dat de topicstarter een paar liter fluinert zou kopen hoor :D

En met willekeurige zaken testen heeft weinig zin als je niet zeker weet dat het geleidt... Want als de vloeistof geleidt is het al dadelijk gedaan met spelen, moederbord kapot en met een beetje pech slaan de stoppen ook door (moederbord is onrechtstreeks aangesloten op het stroomnet en als er een kortsluiting ontstaat op het moederbord kan zich dat doorzetten).

Geplaatst door Steve
Ik verwachtte in de verste verte niet dat de topicstarter een paar liter fluinert zou kopen hoor :D

En met willekeurige zaken testen heeft weinig zin als je niet zeker weet dat het geleidt... Want als de vloeistof geleidt is het al dadelijk gedaan met spelen, moederbord kapot en met een beetje pech slaan de stoppen ook door (moederbord is onrechtstreeks aangesloten op het stroomnet en als er een kortsluiting ontstaat op het moederbord kan zich dat doorzetten).

Dat moet de tpoci starter ff google-en.

@ Topic starter: Als je het voor elkaar krijgt om je mobo in een bak met olie te leggen. Dan wil ik wel pics zien

Hij is zeker niet de eerste die het doet, voorbeeldje:

2.jpg

Waarom splits je je kast niet??

Gebruik gewoon een stuk plexiglas die je voor het moederbord neer zet.... en die je als kast deur gebruikt vervolgens zet je dat gedeelte vol water... en heb je gewoon de normale koeling voor je processor... zorg er wel voor dt je hitte bestendigd plexiglas gebruikt en je kast goed koelt!

Kosten +- €35 euro of zo.....

Scheelt nogal met die 2000 euro per literen wat heb je..... het zelfde effect!

(hmm.... best goed idee... ga het zelf ook maar proberen :P heheheh... foto's volgen)

Grtz Jel-St@r!

Ja mensen, na lang niet hier geweest te zijn ben ik er weer en de oplossing is ouderwets maar doeltreffend.
Een vriend kwam ook op het idee en we begonnen samen.

We kwamen op de vloeistof waar al lang geen vraag meer naar is: LAMPENOLIE.

lampolie.JPG

We pakte een oude 286, sloopte em uit zn kastje, beetje schoonmaken met water, beetje fohnen (voeding e.d. niet!)

En daar ging hij, mobo+insteekkaartjes in een omgekeerde plastic kap van een platenspeler :)

Zie hier het resultaat:
mblampolie.JPG

Het werkte perfect totdat we met het bios gingen zitten ***** en de toch al niet perfecte 286 helemaal de geest gaf.

Moederbord donaties, geld donaties, alles is welkom aangezien we nu de volgende stapjes aan het voorbereiden zijn...

To be continued...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan