Onderbrekingspunt wordt genegeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanders69

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2018
Berichten
152
Ik heb een MS Access applicatie en in Form_Load heb ik een onderbrekingspunt geplaatst echter kan ik niet debuggen en wordt alle formulieren direct geopend.
In de eigenschappen zie ik dat er een gebeurtenisprocedure is bij laden dus daar kan het ook niet aan liggen.
Het is geen .mde of iets dergelijks en ik vind dit heel vreemd.
Hebben jullie een idee wat ik evt moet instellen of aanpassen?
 

Bijlagen

  • onderbrekingspunt.png
    onderbrekingspunt.png
    9,8 KB · Weergaven: 29
Sanders69

Met F8 kan u dan door de code stappen en zien wat of waar de code wat doet.

Zo te zien is waar het breekpunt staat een Call.

Groetjes,
 
Goedemorgen Pletter,

Als ik de formulier in ontwerpmodus heb en ik kies voor weergave dan hoort ie niet de formulier te openen en de onderbrekingspunt te negeren.
F8 kan ik niet eens doen want formulier wordt direct geopend terwijl ik een onderbrekingspunt heb geplaatst.
Ook al haal ik de coderegel met de call weg ook dan wordt de onderbrekingspunt genegeerd.
Heel vaag dit en kom maar niet in debug omgeving.
 
Sanders69,

Gebruik zelf nooit een onderbrekingpunt, maar het is normaal dat de code doorloopt.
Door F8 blijven drukken zou u in de macro omgeving moeten komen en dan kan u met F8 de stappen zien.

Groetjes,
 
Klopt en ik programmeer al 25 jaar in MS Access dus weet hoe je in de macro omgeving moet komen. 1x of 10x F8 drukken heeft geen zin want wordt genegeerd. Dit heb ik nog nooit meegemaakt.
 
Zet als eerste regel van de code :

debug.print "Start Code"

en zet hier een waypoint. Als de code daar niet op stopt, of de tekst wordt niet in de immediate pane afgedrukt, dan wordt de gebeurtenis voor de één of andere reden niet getriggerd.
 
Klopt en de programmatuur wordt wel correct doorlopen alleen kan ik niet debuggen want schiet er gewoon doorheen ipv stoppen. Heel vaag
 
heb je al geprobeerd met een waypoint te zetten in een andere gebeurtenisprocedure. Bv.: zet een testknop op het formulier met een msgbox instructie en kijk of de code daar stopt bij een waypoint?
 
Ook niet, even een nieuwe knop geplaatst met een msgbox waar ik een onderbrekingpunt heb geplaatst (coderegel wordt donker rood) en als ik de formulier runt en op de knop klik zie ik de msgbox tevoorschijn komen ipv dat ik in de makroscherm kom. Heel vaag dit.
 
Ik wist niet dat je ook al GPS gegevens met VBA kon maken (dat zijn namelijk ‘waypoints’), dus al weer wat geleerd dit jaar :). Ik heb wel eens iets vergelijkbaars bij de hand gehad, en dat werd toen veroorzaakt doordat een andere routine niet volledig was doorlopen. Die had een query waarbij met SetWarnings False de meldingen werden uitgezet, en dat had dan uiteraard ook met SetWarnings True weer moeten worden aangezet. En dat laatste gebeurde niet, waardoor de database dus zonder meldingen werkte. Na debuggen van de code werkte alles weer normaal. Je kunt een functie maken waarmee je dat instelt; kijken of dat helpt.
 
Ik heb in de code: DoCmd.SetWarnings True en daarna geprobeerd maar geen succes. Vervolgens de applicatie afgesloten en daarna weer geactiveerd en warempel ik kan weer debuggen. Mijn dank is groot Octafish!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan