Onderbroken downloads?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yong yong

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2001
Hoi. Ik zit met een probleem. Wanneer ik bepaalde grote bestanden ga downloaden via de 'Doel opslaan als' methode, dan kan het soms gebeuren dat een bestand halverwege ophoudt met downloaden. Het onderbroken bestand is dan niet op de plek te vinden waar het hoort te zijn. Ook niet als ik op mijn harde schijf (C-schijf waar Windows is geïnstalleerd) klik, dan blijkt deze een stuk kleiner geworden te zijn. Mijn vraag is hoe ik de onderbroken bestanden kan vinden en deze verwijderen. Ik werk met Windows 98. Wie kan me uit de brand helpen?

Internet Explorer zet deze in een tijdelijke map en kopieert ze naar de juiste bestemming wanneer de download klaar is. Ik denk dat 'ie 'm in C:\Windows\Temp of \Temporary Internet Files zet. Wanneer je de download annuleert zal 'ie het gedeelte wat al binnen was echter al automatisch verwijderen.

Je weet dat je met sommige download managers en andere browsers je downloads kunt hervatten na een onderbreking?

Ok, als je écht zeker wilt weten of het bestand weg is, kun je het opzoeken: ga naar Start > Zoeken > Bestanden of mappen. Vul verder niks in en kies het tabje Geavanceerd. Voer nu bijvoorbeeld "Grootte is minimaal 512000 kB" (dat is 500 MB) in. Kies Nu Zoeken en kijk check de gevonden bestanden.

Ik zou ook een keertje je harde schijf defragmenteren (Start > Programma's > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Defragmenteren), mocht je dat nog niet gedaan hebben. Controleer vóórdat je daarmee begint via Ctrl - Alt - Del of álle programma's behalve explorer en systray uit staan.

Als het nog een keer gebeurd dan moet je bij 'Zoeken naar bestanden en mappen' gaan en dan op het tabblad 'datum' zoeken. En dan zoeken naar de bastanden die die dag zijn aangemaakt. Dan vind je vanzelf wel waar de bestanden blijven.

Geplaatst door KwarK

Je weet dat je met sommige download managers en andere browsers je downloads kunt hervatten na een onderbreking? [/B]

is idd eenvoudig op te lossen door bv DAP of een andere te gebruiken

Was vergeten te reageren. Het probleem is inmiddels al opgelost. Ik heb gebruik gemaakt van 'Find/Files or folders' en dan de datum opgegeven. Heel erg handig. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan