Ik ben sinds enkele weken mezelf aan het verdiepen in Javascript/Jquery, maar ik begrijp een onderdeel van mijn code niet.
Klinkt raar, maar aan de hand van een timer functie die ik gevonden had ben ik ermee gaan experimenteren.
Dit stuk begrijp ik niet van de code:
Wat gebeurt hier nu precies?
Mijn lezing: functie timer die bevat en plaatst een getal dat wordt afgerond. Naam mijn idee 0 ? ALS ik dat goed begrijp, wat doet hij met het getal 0 dan verder in het script?
En dit is de totale code:
Klinkt raar, maar aan de hand van een timer functie die ik gevonden had ben ik ermee gaan experimenteren.
Dit stuk begrijp ik niet van de code:
Wat gebeurt hier nu precies?
Mijn lezing: functie timer die bevat en plaatst een getal dat wordt afgerond. Naam mijn idee 0 ? ALS ik dat goed begrijp, wat doet hij met het getal 0 dan verder in het script?
Code:
function timer(total_sec) { // Functie gemaakt met de naam timer
var seconds = Math.floor(total_sec);
//var currentTimeString = seconds;
return seconds;
}
En dit is de totale code:
Code:
var aantal_sec = 0; // Variabele gemaakt met aantal seconden = 0. De klok begint bij 0 te tellen
function timer(total_sec) { // Functie gemaakt met de naam timer
var seconds = Math.floor(total_sec);
//var currentTimeString = seconds;
return seconds;
}
var Interval = setInterval(function() { // setInterval function wordt uitgevoerd. En wordt uitgevoerd elke seconde
aantal_sec = aantal_sec + 1; // Bij aantal_sec wordt elke seconde 1 bij opgeteld
$('#timer').html(timer(aantal_sec) + " sec");// het aantal seconden wordt weergeven in de div #timer, plus de tekst "sec" achter de counter
if(score == 4){
clearInterval(Interval); //Functie blijft uitgevoerd worden, totdat clearInterval wordt gebruikt
$(".popup").css("display", "block");//popup wordt zichtbaar
}
if (aantal_sec == 10 && score != 4){ // Als aantal seconden 10 is, en de score is niet gelijk aan 4. Dan heb je verloren
clearInterval(Interval);
$(".popup2").css("display", "block"); // Toon verloren div
}
}, 1000); // 1000 milliseconden = 1 seconde