Onderdelen PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkjan111

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2011
Kan iemand mij antwoord geven op de vraag: Welke computeronderdelen bevatten giftige stoffen?
Ik kan het helemaal nergens vinden op het web, kan aan mij liggen?

Mvg

De behuizing en de processor koeler!!! Waarom wil je het uberhaupt weten? Igg alles, waar plastic inzit of omheen zit is giftig. Denk aan ventialatoren ect. Je moederbord en geheugen en andere hardware componenten zullen niet zo gauw van plastic gemaakt zijn.

en juist in het moederbord en geheugen e.d. zitten toch wat metalen die ook giftig kunnen zijn. Ik weet niet waarom je dit vraagt?

De koelpasta die tussen de processor en de socket moet is denk het giftigste, dit is het enigste waar je wat van kan oplopen met een computer. Overigens snap ik de vraag niet helemaal, alle onderdelen kan je in principe aanraken zonder vergiftigd te raken o.i.d. de kans is groter dat je onderdeel defect raakt door statische elektrischiteit.

Er zit vast wel iets giftigs in, maar daar gaat niks in je lichaam kapot aan.

T is n opdracht op school. Maar kan t nergens vinden op internet.
Het is dus dat wij moeten weten als er iets in de pc kapot is en dat vervangen moet, moeten wij weten of dat onderdeel gewoon de cliko in kan of dat dat bij KCA moet, etc..

Alles naar de milieustraat brengen voor recycling. Computers bevatten nogal wat kostbare metalen die hergebruikt kunnen worden.

T is n opdracht op school. Maar kan t nergens vinden op internet.
Het is dus dat wij moeten weten als er iets in de pc kapot is en dat vervangen moet, moeten wij weten of dat onderdeel gewoon de cliko in kan of dat dat bij KCA moet, etc..

Onderdelen bevatten condensatoren, dit kan je zien als een soort batterij, er zitten ook van die giftige stoffen in, misschien dat ze die bedoelen.
En wederom die koelpasta is een vloeibaar metaal, dat wil je ook niet in je oog, of zelf op je huid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan