onderdelen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Berichten
3.458
Welke onderdelen kan ik uit Win 98 se verwijderen i.v.m. een constante buffer underrun bij het branden van een cd-rom. Ik heb alles wat op de achtergrond draait al afgesloten, ook screensaver en harde schijven, Norton, firewall enz. en tips van dit forum reeds geprobeerd. Ook gedefragmenterd vantevoren. Brander en cd-rom op andere IDE gezet, ook apart geprobeerd. Ook geprobeerd om met een ander brandproggie te werken, geen resultaat. Het gaat om een Compaq Pressario/233 mhz/48 mb (!) intern en Win98 se.
Wie kan mij helpen?
Gr. Erik Jan.
 
Volgens mij heb je te weinig RAM geheugen (48 Mb) misschien kun je dat uitbreiden. En anders kun je beter een via een image werken. De CD wordt dan gelezen en op de HD gezet (image) en daarna vanaf de HD naar de brander gestuurd om te branden. Daarbij dien je wel je brand snelheid laag te houden ( 2 /4 X ) ivm. de beperkte capaciteit van je PC.
 
Het gaat niet om wat je op je pc hebt staan, maar om wat er idd op dat moment op de achtergrond draait. Het verwijderen van windows onderdelen en/of andere programma's zal je niet helpen vrees ik.
Ik zou de geheugen uitbreiden, 48 MB is niet eens genoeg om fatsoenlijk met windows te kunnen werken, laat staan cd's branden! ;)

gtz
 
Komen we gelijk bij het volgende probleem, op het moederbord zit maar 1 slot en volgens HP/Compaq/Internet kan dit moederbord absoluut niet meer aan dan 48 Mb. Uitbreiden is dus niet mogelijk. En wanneer ik probeer te branden is dat op 2 speed en dan ook nog alleen maar 1 of 2 mp3's vanaf HD op CDRW (data cd). Volgens mijn collega (eigenaar van de pc) heeft het ooit wel allemaal gewerkt bij zijn schoonzoon! Zou het dan een optie zijn om Win 95 erop te zetten?
 
hmm... 1 of 2 mp3's met 2 speed en ook nog als data? moet ie wel aankunnen...
Heb je de laatste drivers? mocht het niet helpen kun je misschien windows opnieuw (eroverheen) installeren voor het geval dat er ergens een beschadigd bestand staat.

gtz
 
Je bedoelt drivers voor cd-brander? Dat niet, wist niet eens dat dat nodig was. Zou het helpen, is al wat oudere brander van philips(cdrw800). Windows 98 se zit er nog geen 2 weken op (clean install), er is voor de rest nog niets mee gedaan, geeneens op internet geweest.
 
Ik dacht, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Nu komt het weer als nieuwe vraag en heb ik meer kans dat (andere) mensen met nieuwe ideeen komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan