Onderhoudsinformatiesysteem (OIS)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wouter0546

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2013
Hallo,

Momenteel ben ik bezig met een onderzoek naar onderhoudsinformatiesystemen (OIS) voor in te plannen (preventief) onderhoud aan machines/gereedschappen. Ik heb tijdens research op internet al een aantal leveranciers van OIS gevonden en heb hier ook contact mee gehad. Deze leveranciers zijn Ultimo, TD Office en McMain.
Wellicht zijn er mensen hier die nog meer (goede) leveranciers kennen die ik nog zou kunnen benaderen of dat ze uit eigen ervaring iets weten over de 3 genoemde leveranciers.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groet

Als je je beperkt tot preventief onderhoud kun je mogelijk volstaan met excel en/of outlook agenda's. Ultimo is hiervoor wel erg uitgebreid.

Hangt natuurlijk van een aantal zaken af. O.a. budget, aantal te beheren objecten. Daarnaast maakt het nogal een verschil of je bijv. de stop van een volledige fabriek plant (wegens preventief onderhoud), of het schoonmaken van het stoffilter van een beamer. Zo zonder verdere info is deze vraag eigenlijk niet te beantwoorden.

In eerste instantie gaat het alleen om (preventief) onderhoud aan de machines/gereedschappen. Bij ultimo is er uiteraard veel meer mogelijk. Ik zag dat zij ook een lite versie aanboden die wellicht in eerste instantie kan voldoen aan de eisen.

Naast preventief onderhoud moet er rekening gehouden worden met het verwerken van stamgegevens en andere specificaties die bij de machines en gereedschappen horen.

Excel heb ik ook overwogen, maar ik vraag me af hoe de collega’s hierin de gegevens moeten verwerken. Ik beschik zelf alleen over de basiskennis van Excel.

Laatst bewerkt:
Zoals gezegd. Zonder uitgebreid inzicht in alle wensen, eisen en randvoorwaarden is er verder niks zinnigs over te zeggen.

Hallo Wouter,

Ik kan je melden dat ook McMain een liteversie leverbaar heeft, welke prima inzetbaar is voor jouw wensen. Indien er in een later stadium uitbreiding nodig mocht zijn wordt de investering verrekend met de nieuwe licentie. Geen investeringsverlies dus.

Hallo,

Momenteel ben ik bezig met een onderzoek naar onderhoudsinformatiesystemen (OIS) voor in te plannen (preventief) onderhoud aan machines/gereedschappen. Ik heb tijdens research op internet al een aantal leveranciers van OIS gevonden en heb hier ook contact mee gehad. Deze leveranciers zijn Ultimo, TD Office en McMain.
Wellicht zijn er mensen hier die nog meer (goede) leveranciers kennen die ik nog zou kunnen benaderen of dat ze uit eigen ervaring iets weten over de 3 genoemde leveranciers.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan