Onderhoudsoftware

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cheesypoof

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2009
Hallo,
ik zoek een programmaatje dat mijn computer min of meer automatisch onderhoudt, iets als Advanced Systemcare (van IObit). Dit programma heb ik gebruikt maar ik had het idee dat dit mijn computer eerder vertraagde dan verbeterde.

Kortom, wat is het beste programma dat ik hiervoor kan gebruiken?

Groetjes.

Ik ben tevreden met TuneUp 2011 Handig programma, verbruikt niet veel RAM en zijn Live Optimalization en Game Mode zijn geweldig goed afgestemd. Hij doet een onderhoud als je PC in idle is. Dus als je even niet op je pc bent (wc ofzo :D) dan start hij een scan in 3 stappen (1: Klein onderhoud (registry) 2: Middle onderhoud (Internet files wegdoen en nog meer dus eigenlijk alles wat CCleaner doet) 3: Defragmenteren)
verder kan je zelf dingen doen zoals startup programma's stoppen enzo (ook disk controle)
Dus met 1 woord: GEWELDIG
www.tune-up.com

ik heb hem zelf in een winkel gekocht voor 14 EUR .. maar geloof me, het is echt de prijs waard :D

Groet,
Maxim

Laatst bewerkt:
Je kan CCleaner downloaden en instellen dat hij automatisch schoonmaakt.

Bedankt voor de reacties, heb op andere sites ook veel gehoord over CCleaner en TuneUp, ga ze allebei maar eens proberen ;)

Dit programma heb ik gebruikt maar ik had het idee dat dit mijn computer eerder vertraagde dan verbeterde.

Je geeft het zelf al aan. Al dat soort programma's moet je met mate en verstand gebruiken. Veel opschoonfuncties zitten ook al in IE en FF. Register repareren, defragmentatie en comprimatie hebben marginale effecten op de snelheid van de pc. Defragmentatie zonder analyse is al helemaal flauwekul. Evenals defragmentatie onder een fragmentatie van 6%. Defragmentatie is altijd een belasting voor de harde schijf. Bij SSD's automatische defragmentatie altijd uitschakelen.

Pas op met al dat soort programma's. Ze kunnen een pc behoorlijk vertragen en laten crashen als zaken niet goed gaan. Maak altijd back-ups voordat je dergelijke programma's gebruikt.

Wil je privacy als je de computer afsluit maak dan voor CCleaner een snelkoppeling op het bureaublad met de functie die de pc na afloop van de opschoning afsluit:
Voorbeeld:
doel: "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /AUTO /SHUTDOWN
beginnen in: "C:\Program Files\CCleaner\"

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan