Onderlijn kleur geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

watn0u

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2009
Weet iemand hoe je de onderlijn van een link een kleur kan geven in dreamweaver?

Laatst bewerkt:
deze is volgens mij altijd gelijk aan het font. ik denk niet dat dit aan te passen is zonder de font kleur te veranderen

Hmm.... dus het is niet mogelijk om de onderlijn een kleur te geven he :confused:

Thnx voor je reactie btw... :thumb:

Kan misschien wel met behulp van css. Je kan een class toewijzen aan je link die een kader rond je link plaatst waarbij je enkel de onderste rand laat zien. De andere zijden zet je op 0 px dikte. Dat kader kan je gelijk welke kleur geven. Iets in de stijl van:
Code:
border: solid 1 px; border-top-width: 0 px; border-left-width: 0 px; border-right-width: 0 px;
Ik heb nu niet onmiddellijk een werkend voorbeeld, maar zal proberen er een op te snorren.

Een werkend voorbeeld (niet helemaal met css, maar komt op hetzelfde neer) van het idee van MerlinTheGreat
HTML:
<a href="change-underline-color.php" style="text-decoration: none; border-bottom: 1px solid #999999">change underline color</a>
De #999999 in het voorbeeld geeft dan de kleur aan.

troedeboer, dat is precies wat ik bedoelde. Geeft hetzelfde effect als css, maar jij gebruikt nu een inline style.
Dank je voor je ondersteuning. :thumb:

Hetzelfde, maar met css:
Code:
<html>
  <head>
    <STYLE>
      .url:link { text-decoration: none; border-bottom: 1px solid #00FFFF }
    </STYLE>
  </head>
  <body>
    <a class='url' href="jouw url">tekst</a>
  </body>